Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje nahatá dovolená

 Letní povídka pro Víkend MF DNES.....................................................

 

   V dobách mého dětství jsme každoročně jezdili na dovolenou s rodiči převážně do NDR, a to především proto, že se tam dalo za babku nakoupit do foroty spodní prádlo, bavlněná trička, pyžama, kabáty a také boty, či spousta zajímavých dobrot. A taky proto, že tam byly báječné kempy s nudaplážemi.

   Jezdívali jsme nejčastěji hned začátkem letních prázdnin, protože to byly pláže u moře ještě čisté, nepochcané a nezdevastované, jak říkával náš tatínek.

   Nejtěžším úkolem bylo vejít všechny ty nutně potřebné věci, bez nichž bychom se v žádném případě neobešli, do našeho Renaultu osmičky.

   Obrovský stan se dvěma ložnicemi a předsíní, jehož součástí bylo zhruba dvacet kilo různých trubek a tyčí, nacpali rodičové mezi přední a zadní sedačky, přidali ještě plynový vařič s náhradní bombou, skládací regál na potraviny, nádobí a obrovskou tašku s polotovary. Navrch nakupili deky spacáky a polštáře, čímž vytvořili pro mne a moji sestru Val dostatečnou plochu pro spaní, abychom mohly pohodlně celou tu dlouhou noční cestu prospat. Do kufru pak naskládali soupravu na kempování, jež obsahovala skládací umakartový stolek se čtyřmi židličkami a ubrusem, dva gumové skládací kýble, jedno plastové umyvadlo, sadu umělohmotných talířů mělkých i hlubokých, sadu plastových sklenic a hrnků, několik hliníkových příborů a lžiček, otvírák na konzervy, jeden ostrý nůž na salámy, jeden vroubkovaný na chleba a dřevěné prkýnko, asi osm plastových misek různé velikosti a velkou pikslu jaru na nádobí, neb se povětšinou mylo ve studené vodě, takže byla spotřeba poněkud větší.

     Do kufru se musely vejít ještě čtyři nafukovací matrace, pálky na badminton a mnoho dalších věciček ke sportovnímu vyžití a kufry s naším oblečením. Toho naštěstí nesbalila maminka nikdy zbytečně moc, protože moc dobře věděla, kolik toho nového povezeme zpátky. Nikdy jsme však nezapomněli přibalit plážovou ohrádku, což bylo zhruba jeden metr vysoké a pět metrů dlouhé plátno, s několika komůrkami na protažení tyček, které se pak na pláži v půlkruhu zapíchly do písku, čímž došlo k jakémusi ohraničení prostoru, v němž jsme pak celý den pobývali, aniž bychom byli očumováni dalšími uživateli nudistické pláže.

    Zatímco naši rodiče byli naprosto nadšeni, že se mohou opalovat bez plavek a dokázali se škvířit na slunci od rána do pozdního odpoledne, já a moje sestra Val jsme se jim pokoušely vysvětlit, že nás nebaví ležet celý den na slunci a chytat bronz, a že bychom také rády občas něco pojedly. Bylo nám však vysvětleno, že jít na oběd v pravé poledne by byl hřích, neboť v tu dobu pere slunce nejvíce a šance na zbarvení jejich kůže do čokoládova, by pak notně klesly. Jinými slovy takovou časovou ztrátu si naši rodiče nemohli dovolit.

   Z pláže do kempu to bylo sotva sto metrů, takže jsme s Val celý den pendlovaly mezi pláží a stanem a potají vyjídaly zásoby sladkostí. Sbíraly jsme mušle u moře a malé borovicové šišky, kterých bylo v kempu kolem stanů všude plno a vyráběly z nich různé náhrdelníky.

   Co mi však opravdu vadilo, bylo, že lidi tady nechodili nahatí jenom na pláži, ale i v kempu, takže kam se člověk podíval, všude to bylo samý bimbas, bobr a prsa. Copak dokud jsme jezdili na dovolené sami, tak si za chvíli člověk na tu nahotu tak nějak zvykl a vzhledem k tomu, že jsem nikoho neznala a především nikdo neznal mě, dalo se to přežít i pro tak stydlivého človíčka, jako jsem já.  

    V letech následujících však rodiče přišli na to, že jezdit na dovolené jenom se svými ratolestmi, které je neustále jenom zdržují od opalování a dožadují se chutné krmi, je poněkud nuda, a tak se začalo do NDR jezdit v početné výpravě čítající čtyři až pět rodin. Všechno se dělalo tak nějak dohromady. Když se naši rodiče smažili na slunci, my děti jsme byly pobízeny k hromadným hrám a když některé z menších dětí opakovaně obtěžovalo a otravovalo, vyfasoval ho povinně na starost někdo z nás starších, což jsem byla ve většině případů já, a což byla pěkná otrava.

  A tak zatímco se naši nahatí tatínkové poflakovali kolem stanů, maminky vařily. Jednou vydávala jídlo naše mamka, jindy teta Jana nebo Blanka.

   Teta Blanka byla docela hodná ženská, ale hrozně mi vadilo, respektive vyloženě se mi eklovalo, že pokaždé, když se ke mně nahnula, pleskla mě těma svýma rozhoupanýma šestkama prsama, nebo mi je rovnou vymáchala v talíři. Nevím, ale je docela možné, že právě tenhle zážitek zapříčinil, že jsem nikdy netoužila mít velká prsa.

   Všichni naši rodiče byli pořád samá legrace, vedli různé dvojsmyslné řeči se sexuálním podtextem (jestli za to mohla ta nahota, nevím) a mysleli si, že my děti jsme úplně blbé a že jim nerozumíme.

   I nakupovat se jezdilo hromadně, ale ve městě jsme si obyčejně dali rozchod a každá rodina si šla po svém.

   Naše mamka samozřejmě nejprve zamířila do prodejny se spodním prádlem, aby si zakoupila minimálně po pěti podprsenkách od každé barvy, a pak jsme vyrazily ošatit a obout mě a Valerii. Nejprve nám mamka každé zakoupila několik bavlněných nočních košil a pyžam, nátělníků a spoďarů. Další zhruba dvě hodiny jsme stály modelem v obchodě s módou, kde na nás prodavačky ochotně věšely sukně, blůzy, kalhoty či bundy a další dvě hodiny jsme postupně zkoušely boty na doma, boty do vody, boty na podzim i na zimu. Já i Val jsme toho měly už plné zuby a upřímně jsme litovaly, že jsme raději nešly s tatínkem kupovat salámy. Když jsme s maminkou dotáhly plné tašky těch hadrů a bot k autu, tatínek už tam stál s několika štanglemi salámu a prováděl ochutnávku. Ochotně jsme se přidaly. Po chvíli tatínek usoudil, že jsme mu toho sežraly nějak moc a šel si do řeznictví vystát frontu ještě jednou. Musím přiznat, že ta tatínkova záliba v těchhle mastných dobrotách mi byla mnohem sympatičtější, než stát modelem v obchodě s oblečením.

    Takové moře v NDR dokázalo být pěkně zákeřné, takže když si jednoho krásného dne šel tatínek zaplavat s plným měchem těch báječných dobrot, málem ho to moře dočista pohltilo. Naštěstí jsem se tím směrem podívala ve chvíli, kdy se nad ním zavřela hladina, a po chvíli jsem svého rodiče polomrtvého dotarabila na břeh. Od tatínka jsem samozřejmě dostala vynadáno, že jsem ho přede všemi zesměšnila a ztrapnila, protože on se přeci vůbec netopil (ve skutečnosti sváděl pod vodou statečně boj s obří chobotnicí, aby tak zachránil několik nevinných malých dětí, které se právě chystala sežrat). Bylo mi do breku a říkala jsem si, že jsem ho snad raději fakt měla nechat utopit, než si nechat takhle nadávat.

    Utěšovat se mě pokoušel třináctiletý kamarád Roman, který pravil, abych si z toho nic nedělala, že jeho táta je taky kretén, a pořád mi přitom koukal na prsa. No, ne že by bylo co ke koukání, protože mi bylo tehdy dvanáct a moje prsa připomínala spíše štípnutí od komára, ale stejně mi to bylo nepříjemné, hlavně proto, že na mě tak čuměl pořád (a nejenom na prsa). Ale co taky dělat jiného, když vás rodiče upíchnou mezi tu hromadu naháčů. Prostě čumíte.

    Sedávali jsme s Romanem s holými zadky zabořenými v horkém písku, nechávali moře, aby nám co chvíli ošplouchlo chodidla a kotníky a pozorovali lidi kolem sebe. „Jakou bys chtěla mít postavu, až budeš dospělá?“ zeptal se Roman. „Hm, já nevím, asi jako támhleta ženská,“ pravila jsem a kývla hlavou směrem k vysoké dlouhonohé blondýně s pevnými prsy velikosti tak akorát. „Eeem, ta má divnej zadek,“ konstatoval znalecky Roman a dodal: „támhleta je hezčí,“ a nasměroval mě do svého zorného pole. Několik dalších hodin jsme střídavě vybírali ideál ženské i mužské postavy a náramně jsme se u toho bavili. Některé ženy zaujaly Romana tak očividně, že ve vteřině zmizel v hlubinách moře, aby tam zchladil své vzdouvající se mužství. Já dělala, že jsem si ničeho nevšimla, ale ve skutečnosti jsem měla oči navrch hlavy.

    Po čtrnácti dnech strávených v nudistickém kempu jsem nabyla dojmu, že už jsem snad musela vidět všechny tvary, velikosti i délky poprsí a penisů, co na světě existují. A těch zadků, co jsem viděla. Copak, když se jenom tak pohupovaly, byl to docela roztomilý pohled, ale když se nějaký ten dospělák pro něco sehnul zrovínka když byl zády k vám, bylo to docela děsivé. Skoro bych se hádala s vědci, kteří tvrdí, že černou díru není možné pozorovat přímo, a že byla předpovězena v obecné teorii relativity. Přísahala jsem sama sobě, že se už nikdy nezúčastním dovolené v nudistickém kempu.

       Po každém návratu z dovolené v NDR obdivovali všichni příbuzní, známí a kolegové z práce čokoládovou kůži našich rodičů a na otázku, jak dlouho jim trvalo se takhle opálit, oba svorně pravili: „Člověče, to jsme se ani nijak zvlášť neopalovali. Prostě normálně, no. Zkrátka jsme se nevyhýbali sluníčku. To víš, to tak chodíš po pláži, sportuješ….”

   Vzpomněla jsem si, jak jsme kvůli jejich opalování se sestrou hladověly, a napadlo mě, že jsem svoje rodiče za celou dovolenou sportovat neviděla ani jednou. Nevěřícně jsem jen kroutila hlavou a říkala si sama pro sebe: „A pak, že lhát se nemá.”

   Zatímco moje maminka byla přesvědčená, že její nově získanou barvu pleti všichni upřímně obdivují, babička Anička jí, jako jediná, dokázala říct do očí to, co si ve skutečnosti mysleli všichni: „Vypadáš hrozně, zestárla jsi o třicet let a je to tak hnusný, že se na tebe nemůžu ani koukat.” „Tak se na mě nekoukej!” odsekla maminka a dělala několik dní uraženou.

 Rok na to jsme vyrazili k Balatonu do Maďarska, kde nebyla žádná nudistická pláž, a já si užila nádhernou pohodovou dovolenou v puntíkatých plavkách.

Nudistický kemp už jsem nenavštívila. Ne, že by se ze mně stala nějaká puritánka a nikdy se třeba nevykoupala nahá v řece poté, co jsem se náležitě přesvědčila, že se zrovna nikdo nekouká, ale zkrátka se řídím pravidlem "všeho s mírou".

 

Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | úterý 6.8.2013 8:00 | karma článku: 28,52 | přečteno: 9327x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,53 | Přečteno: 584x | Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy