Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odborníci na život

K napsání tohoto malého zamyšlení mne v podstatě přiměl článek paní Vlasty Bohdalové

 

s názvem odklad nástupu do první třídy musí posoudit odborníci.

Když bylo mému synovi necelých šest let (narozen v červnu)musela jsem s ním absolvovat návštěvu psychologa ohledně odkladu školní docházky. Problém byl ovšem v tom, že na řádném nástupu do první třídy jsem trvala já a odklad doporučovala učitelka MŠ. Důvodem byla údajná synova absolutní nesoustředěnost, hyperaktivita a nerespektování pokynů učitelky. Dlouhodobě jsem trvala na tom, že jediným problémem mého syna je skutečnost, že se ve školce nudí a že ho učitelky neumí zaujmout.

Jeho rebelantství vygradovalo ve chvíli, kdy odmítl na školní besídce recitovat básničku, kterou pro něj složila paní učitelka (každému dítěti složila vlastní báseň). Požádala jsem učitelku, aby ho nenutila, načež šokovaná učitelka pravila: „Ale on nejenom, že ji odmítá recitovat na besídce, ale on se ji odmítá i naučit!!! Měla byste mu domluvit, tohle už je prostě neúnosné.“

Požádala jsem syna, aby mi přinesl papírek s tou básničkou, že se na to spolu podíváme. Upřímně řečeno, něco tak infantilního už jsem dlouho neviděla a paní učitelce jsem vysvětlila, aby prostě počítala s tím, že něco tak šíleného se můj syn opravdu učit nebude. Argumentovala tím, že si mám sama vyzkoušet složit pětadvacet básniček.

I navštívili jsme tedy odbornici přes problémové děti, kde jsem od začátku do konce nevycházela z údivu.

Paní psycholožka mu nejprve několik minut máchala před obličejem propisovačkou a pořád opakovala: „Sleduj tu tužku, sleduj tu tužku,“ načež pravila: „No jo, on se vůbec nesoustředí.“ Oponovala jsem, že bych chtěla vidět jí, jak by se soustředila, kdyby jí někdo pořád dokola máchal propiskou u nosu.

Pak paní psycholožka pokládala mému synovi otázky – asi na dvě neodpověděl, a když se ho zeptala proč, řekl, že jsou hloupé, že neví, co by na ně měl odpovědět. Paní psycholožka konstatovala, že je na svůj věk drzý.

Následovala praktická cvičení na znalost barev, tvarů, přiřazování souvisejících obrázků, znal několik číslic a písmen – tady jsme prošli bez problémů. Ale…..

„Zatleskej!“ vykřikla z ničeho nic ta paní a tak Jakub zatleskal.

„No, to je jasné, není vyhraněný pravák, to je velký problém,“ pravila, když Jakub dotleskal. „Věděla jste to, maminko?“

Odpověděla jsem, že pastelku bere pokaždé do pravé ruky, proto ho považuji za praváka.

Byla jsem poučena, že to není tak jisté, protože před chvílí sáhl pro ten obrázek levou rukou, a kdyby byl jasný pravák, vzal by ho pravou.

„Co to je za nesmysl?“ neskrývala jsem své překvapení a doplnila jej informací o tom, že já osobně dělám spoustu prací také levačkou. Například, když maluji stěnu, maluji, kam dosáhnu pravou, načež pokračuji levou, abych nemusela tolikrát slézat ze štaflí.

„Zatleskejte,“ vykřikla na mne paní psycholožka. Zatleskala jsem. A hle ukázalo se, že jsem také nevyhraněný pravák (jde o to, která ruka je při tleskání navrchu a která vespod) a že to má můj syn po mně.

„S tím musíte mít v životě velké problémy, né?“

„Naopak, považuji to za výhodu, jen ta paní psycholožka, jíž jsem navštívila s maminkou, když mi bylo sedm, pravila, že jsem majitelkou všech známých dysfunkcí a že po zbytek života zůstanu úplně blbá a nepoužitelná. Nicméně základní školu jsem opouštěla s vyznamenáním a střední školu vystudovala bez nejmenších potíží,“ pravila jsem už dost naštvaná a v duchu si vybavila tu paní s obrovskými brýlemi přes celý obličej, která ze mě již v první třídě udělala naprostého dementa, a kvůli které moje maminka proplakala několik nocí.

Odnesla jsem si doporučení odkladu nástupu do první třídy pro mého syna a ztratila veškeré iluze o schopnostech odborníků přes problémové děti.

Jakub nastoupil do školy v termínu, protože jsem byla přesvědčená o tom, že nikdo nezná mého syna lépe, než já a to rozhodnutí proto právem náleží mně. Po celá léta prospívá bez naprostých problémů a i na střední měl v druhém ročníku na vysvědčení stále ještě nejhorší známku dvojku.

O úrovni pedagogů v MŠ jsem si udělala ucelený obrázek ve chvíli, kdy nová manželka otce mých synů, ač studovaný pedagog, poslala mým synům poté, kdy bylo jejich otci soudně zvýšeno výživné, sms (každému svoji vlastní), kde jim nadávala do hnusných prolhaných vyděračů a lakotných hajzlů.

 

Mému manželovi zase odmítla učitelka sdělit prospěch dcery, neboť po rozvodu byly děti svěřeny do péče matky a ta jej neuvedla jako kontaktní a odpovědnou osobu. Že je otec není prý podstatné.

 

 

Dalšími opravdu fundovanými odborníky jsou psychologové z manželské a předmanželské poradny, jak já říkám odborníci na život.

Při pokusu o záchranu svého, tehdy rozpadajícího a nakonec stejně rozpadnuvšího se manželství, jsme navštívili dvě předmanželské poradny. V jedné mi paní psycholožka vysvětlila, že se k sobě s manželem vůbec nehodíme, a že se z hlediska fyziognomického k mému manželovi mnohem více hodí jeho milenka.

V druhé paní psycholožka pravila: „A co čekáte, že vám poradím? Problémy jsou všude, těm se nevyhne nikdo. Když se rozvedete, přijdou noví partneři, jeho děti, její děti a nové problémy.“

A dodala: „A věřte tomu, že může být i hůř. Já bych mohla vyprávět, dyk už jsem taky vdaná podruhé.“

 

A vůbec nejhoršími životními rádci a odborníky pro každou situaci jsou sousedky a kamarádky, které vás ujistí, že být na vašem místě, dávno by toho debila vykoply z baráku, té jeho by vyškubaly vlasy a děti už by neviděl (například).

 

A nakonec stejně zůstaneme na své problémy sami a uvědomíme si, že nikdo jiný, než my sami je za nás nevyřeší, protože všichni ti studovaní psychologové, pedagogové, sociální pracovníci a chytré sousedky jsou jenom obyčejní lidé s emocemi a de facto stejnými problémy.

Opravdová tragédie může nastat ve chvíli, kdy nemáme možnost volby rozhodnout se, zda, či jak přijmeme názor odborníka a tomuto je dána moc nezvratně rozhodnout o našem osudu, o osudu našich dětí.

 

Jitka Gotterová

 

Autor: Jitka Gotterová | pondělí 20.2.2012 8:00 | karma článku: 40,05 | přečteno: 4894x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,53 | Přečteno: 584x | Hyde park
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy