Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a98r98i18a 98K49ř36e49p19e41l93k69o88v90á 7860249698162

Vážená paní Gotterová,

se smutkem jsem si přečetla Váš příspěvek. Organizace, pro kterou se v Lidlu pořádá sbírka, se jmenuje Život dětem. Založily jsme ji s kolegyní v r. 2000 a pomáháme rodinám, které v životě neměly štěstí a musejí se vyrovnávat s těžkou nemocí svého dítěte. Tyto rodiny potřebují pomoc od nás ostatních. Často si ani neuvědomujeme, jak k nám byl osud vlídný, když se naše děti narodily zdravé a také zdravé zůstaly. My společnosti Lidl velmi děkujeme za pomoc a podporu, které si neskutečně vážíme. Zapomněla jste uvést, že společnost Lidl nevybírá pouze peníze od lidí, ale k vybrané částce sama, ze svých vlastních zdrojů, peníze přidává. V Lidlu nakupuji každý den a ještě nikdy se mi nestalo, že by v rámci sbírky někdo na mě naléhal. Veřejná sbírka je pochopitelně povolena Magistrátem hl. města Prahy. Je konána formou prodeje předmětů, a proto není zapotřebí, aby kasičky byly úředně zapečetěny. Stejně jsou pod velkou ochranou a sama ve svém článku píšete, že peníze jsou přepočítávány kolektivně, a to je dobře. Zmiňujete se o prodávajících a tlaku ze strany manažerů. S mnohými prodávajícími jsem hovořila a mám zcela odlišnou zkušenost. Nevěděli, odkud jsem a řekli mi, že se na sbírku vždy těší. Důležité je, že společnost Lidl se k pomoci vážně nemocným dětem staví zodpovědně už několik let a že peníze vybrané v rámci sbírky skutečně pomáhají. Stačí se podívat na naše webové stránky www.zivotdetem.cz a pokud byste se chtěla seznámit s konkrétními příběhy, nabízím reportáže o nemocných dětech, které jsem pro nás točila. Najdete je na stránkách projektu, tedy www.srdcedetem.cz. Děkujeme všem laskavým lidem, prodávajícím i dárcům, kteří se rozhodli zapojit do sbírky Srdce dětem v Lidlu, ale také těm, kteří se pravidelně zapojují do našich Srdíčkových dnů nebo našim prostřednictvím příspívají vážně nemocným dětem přímo. Máme velkou radost, že mezi námi je stále hodně  lidí se srdcem na pravém místě.

+1/0
30.11.2015 15:34

J22i92t78k67a 18G80o13t98t45e18r44o27v95á 4911983809541

Dobrý den paní Křepelková, předně mě velmi zaráží, že se sbírka koná formou prodeje předmětů, což je informace nepravdivá. Ve skutečnosti jsou lidé vyzýváni k příspěvku a srdíčko (což zřejmě považujete za onen prodejní předmět) je věnováno standardně jen při příspěvku 30,- Kč a výše. Opravdu je mi divné, že tato pravidla, s nimiž byli seznámeni všichni pracovníci Lidlu - alespoň v loni určitě) a která jsou v přímém rozporu s vaším tvrzením, Vám nejsou známa (myslím, že i zákazníci mohou potvrdit, že jsou vyzýváni k příspěvku nikoli ke koupi nějakého předmětu a i Vaše reklama : Každý příspěvek i ten nejmenší pomáhá pomáhat je toho důkazem). Stran přepočítávání kasiček uvádím, že jsou přepočítávány manažerem za přítomnosti vedoucího a i přesto byla jedna kasička zapomenuta. Navíc vedoucí soustavně z místnosti odchází plnit své povinnosti a často je manažer s penězi sám. Celkově musím přiznat, že Váš příspěvek (a Vámi uváděné nepravdivé informace) ve mně vzbudil obrovskou nedůvěru v tuto sbírku.:-(

+1/0
30.11.2015 23:15

M92a83r77i14a 89K27ř39e94p35e70l56k30o32v92á 7820739568602

Tak ještě jednou, paní Gotterová,

pokud je sbírka konaná formou prodeje předmětů, neznamená to, že dárce nemůže dát do kasičky peníze, aniž by něco dostal. Musí být dostatečně informovaný o tom, že má možnost si předmět ( tedy v tomto případě samolepku) koupit. A zákazníci v Lidlu byli vždy informováni dostatečně, ať už v letáku nebo na plakátech. Nemůžete tvrdit, že byste nevěděla, že máte možnost přispět nemocným dětem a zakoupit si samolepku. Pochopitelně je pouze na dobré vůli dárce, zda přispěje, i když nechce samolepku. Zásadně se ohrazuji proti Vašemu nařčení, že uvádím nepravdivé informace. To nikdy nedělám. Že celou problematiku nechápete ještě neznamená, že můžete urážet lidi. Promiňte, ale Vaše příspěvky mi připadají neseriózní, plné zloby a uražené ješitnosti s cílem ublížit. Nejde Vám o podstatu, ale cítím, že Vám někdo " šplápl na kuří oko" . Jen nechápu, proč svou záští ubližujete těm, kteří si to vůbec nezaslouží.

+1/0
30.11.2015 23:29

J97i33t23k28a 94G18o62t41t91e32r22o48v93á 4881443979121

Paní Křepelková, předpokládám, že tuto diskuzi si přečte dost zákazníků, kteří mohou potvrdit, že jim není nabízeno nic ke koupi, ale jsou žádáni pouze o příspěvek s tím, že za příspěvek vyšší 30,- kč obdrží srdíčko. To není žádný prodej!!! Takže to opravdu není o tom, že bych na tom něco neměla chápat, nebo že bych se chtěla za něco mstít (sama jsem také přispěla a nic ke koupi mi rozhodně nabídnuto nebylo). Neseriózní nejsou moje příspěvky (to jsou pouze prezentované moje osobní zážitky), ale tato sbírka (připadá vám normální, když se zapomene spočítat nějaká kasička a přijde na to až člověk, který jde peníze převzít, aby je uložil do trezoru? Takto se zachází s darovanými penězi?) a ujišťuji vás, že rozhodně upozorním orgány činné v trestním řízení na podivný průběh této sbírky. Opravdu bych chtěla mít jistotu (nejen já ale i ostatní dárci), že se k nemocným dětem dostanou VŠECHNY vybrané peníze. Těm dětem to opravdu přeji.

0/0
30.11.2015 23:57

M45a65r26i94a 62K82ř42e47p34e81l75k52o34v69á 7690459938752

Vážená paní Gotterová,

pokud vím, tak v Lidlu prodávající řeknou  " Přispějete na nemocné děti?"  Zákazník je informovaný o tom, že si může za 30 Kč koupit samolepku a může to udělat. Pokud ji nechce a pouze vhodí nějaký obnos do pokladničky, to samozřejmě může, tím sbírku neporušuje.Jde o slovní komunikaci. Buďte ubezpečena, že všechny peníze od lidí jdou dětem. Jak už jsem psala, můžete se na našem webu www.zivotdetem.cz přesvědčit, komu a jak jsme pomohli. Samozřejmě můžete dělat, co uznáte za vhodné, ale Váš tón je na hranici vyhrožování. Já jsem ráda, že lidé jsou laskaví a jsou ochotni nemocným dětem pomoci. Při natáčení reportáží o nich jsem viděla, jak těžký osud mají nemocné děti i jejich rodiče. Opravdu si s Vámi nechci dopisovat, ale tento Váš blog nezveřejňuje korektní informace, a proto odpovědět musím, protože kdo mlčí, ten souhlasí. Za námi i za Lidlem stojí mnoho let práce ve prospěch vážně nemocných dětí. Dívala jsem se, o čem píšete Vy, a musím říct,  že společnosti by se měly bát Vás zaměstnávat, protože Váš útok se netýká jenom společnosti Lidl, ale také Makra. Pokud Vás tento problém skutečně zajímá, můžeme si o všem popovídat v klidu a s rozvahovat ( kontakt na mě najdete na našem webu), abychom zbytečně neubližovaly jiným a vzájemně nehledaly místo v textu, kde se některá vyjádřila nepřesně. V první odpovědi jsem kvůli počtu " znaků" musela polovinu textu vymazat. Přeji Vám hlavně klid a pohodu a také dostatek laskavosti kolem sebe i v sobě.

+1/0
1.12.2015 7:45

J66i36t96k74a 25G71o96t94t27e56r40o81v21á 4321303579271

Paní Křepelková, větou "Přispějete na nemocné děti?" je podle Vás zákazník informovaný o tom, že si může koupit samolepku za 30,- Kč?8-o Pokud jste nepochopila, že se svými články snažím poukázat na všelijaké nekalosti,kterým musí zaměstnanci firem čelit, je to Vaše věc. Ano, nebezpečná jsem, protože o tom nemlčím. Napadáte mě, že můj blog nezveřejňuje korektní informace - vše, co jsem napsala je pravda,vše jsem takto zažila. Stran sbírky - je zde, myslím, spousta okolností, které jsou zavádějící, nejasné a budící pochybnosti, a jsem přesvědčena o tom, že takto netransparentně se s penězi lidí, kteří do sbírky přispěli, zacházet nemá.Opravdu nemám v úmyslu Vám jakkoli vyhrožovat,protože podnět na prošetření, zda vše skutečně probíhá, jak má a zda se UPLNĚ VŠECHNY VYBRANÉ PENÍZE DOSTANOU K DĚTEM, jsem již podala, o výsledku šetření jsem si přála býti informována.

0/0
1.12.2015 9:03

M57a61r97i24a 90K75ř92e22p41e19l17k32o61v75á 7530289318182

To je naprosto v pořádku, paní Gotterová, na to máte samozřejmě právo. Váš záměr jsem pochopila opravdu přesně a skutečně Vám přeji vše dobré.

0/0
1.12.2015 9:27

J10i36t29k93a 28G98o44t36t12e64r22o59v55á 4941173219181

Víte, paní Křepelková, já už jsem za svůj život přispěla v mnoha charitativních akcích a vždy zcela nezištně (i finanční odmenu z Lidlu,kterou jsem si "musela" převzít a nebylo mi umožněno věnovat ji nemocným dětem, jsem přesměrovala na pomoc potřebným). Opravdu moc by mě zajímalo, jak jste na tom Vy? Zda také pomáháte potřebným zcela nezištně ve svém osobním volnu? Upřímně musím říci, že bych od Vás spíše čekala, že se budete snažit odstranit pochybnosti kolem sbírky, které jsou dle mých osobních zážitků na místě. A můj článek pochopíte jako kritiku, na základě které je třeba některé postupy změnit, aby akce byla více transparentní. Vy jste však na mé popsané zážitky okamžitě reagovala urážkami a útoky na moji osobu, což o Vás také hodně vypovídá. Opravdu moc děkuji, že potom, co jste se  tady ze mně svými příspěvky snažila udělat nebezpečnou stvůru, která nepřeje peníze nemocným dětem, mi přejete vše dobré. Skutečně Vám to věřím.

0/0
1.12.2015 10:17

M47a79r84i90a 42K84ř43e15p64e74l42k51o12v21á 7600139328922

Paní Gotterová, už jsem vážně nechtěla odpovídat. Ale ptáte se, jak přispívám já. Takže taky hodně. Někdy možná  až příliš, protože i když vidím třeba bezdomovce, který prosí o pomoc nebo prodejce Nového prostoru, tak mi mé sociální cítění nedovolí projít, aniž bych nepřispěla. Kromě dětí, lidí bez domova, pejsků a kočiček, v listopadu třeba u benzínky ONV několikrát na muže s rakovinou prostaty, pomáhám potřebným konkrétně. Paní, kterou odsoudili neoprávněně a stala se z ní žena bez domova, jsem měla dva měsíce doma u sebe, při své práci v televizi a rozhlase jsem narazila na hodně lidí, kteří potřebovali pomoci a já jim zcela nezištně pomáhala zařídit vše potřebné  a věřte, že mě to stálo hodně času. Ale nechci se o tom rozepisovat, pokládám to za naprostou samozřejmost. Jak už jsem psala, v Lidlu nakupuji téměř každý den a pokaždé jsem si koupila srdíčko a nalepila, protože se pochopitelně také zapojuji. Myslím, že si nerozumíme. Já jsem Váš podnět přijala jako důležitou informaci a určitě se do budoucna řádně domluvíme, jak realizovat podobné sbírky, aby vše bylo naprosto jasné ( i když jsem přesvědčena, že právě v Lidlu tomu tak je, sledovala jsem jiné sbírky v jiných řetězcích a někdy tam není ani označeno, kdo je pořadatelem sbírky, což je jasné porušení zákona. Upozornila jsem na to v prodejně a tím moje aktivita skončila, protože určitě nechci žádnou sbírku poškozovat), protože se domnívám, že jde pouze o nedorozumění a nedopatření. Dvakrát jsem Vám nabídla, že s Vámi vše ráda prodiskutuji. Skutečně nevím, proč v závěru svého vyjádření používáte tak silná slova. Znovu Vám přeji vše dobré, věřet nebo ne.

0/0
1.12.2015 11:41

J37i32t39k61a 62G86o88t20t80e62r84o24v98á 4201533389731

Paní Křepelková, děkuji za Vaši reakci. Dovolím si také reagovat- již naposledy. Silná slova jsem asi použila proto, že jste silná a velmi osočující slova na moji adresu použila i Vy. Ale nechci řešit tuto věc v osobní rovině. Upřímně Vám věřím, že jste člověk, kterému není lhostejné utrpení druhých a jste ochotna pomoci. Nepochybuji o tom, že vybrané peníze pomůžou potřebným, ale nejsem ochotna mlčet (stejně jako Vy), když se mi zákulisí sbírky (či cokoli jiného) nelíbí. Vy mě ujištujete, že se všechny vybrané peníze dostanou k nemocným dětem. Ale já jsem přesvědčena, že taková ujištění nemůžete dárcům poskytovat, když vůbec netušíte, co se s vybranými penězi děje ještě před tím, než je obdrží na účet sdružení Život dětem (v této fázi již transparentnosti věřím). Zkuste si jenom představit, jak byste se tvářila jako zákazník, kdybyste přispěla do kasičky, která právě praskla a peníze se rozutíkaly po prodejně. Personál je všechny(?) posbíral a jen tak navolno odnesl někam do zázemí, kde je všechny(?) naláduje zpátky do kasičky a přelepí ji izolepou. Například. Zkrátka tvrdím, že to, co se děje s penězi na prodejnách je velmi špatně a netransparentní. Nemám problém se s Vámi sejít - můžete mě kontaktovat e-mailem, třeba se nám podaří dohodnout nějaký termín schůzky. Hezký den

0/0
1.12.2015 12:25

M43a39r74i25a 92K24ř38e53p66e92l34k89o14v18á 7360629668832

Tohle vidím jako rozumné řešení, ráda se s Vámi sejdu. Kde najdu Váš mail? Na blogu? něco takového dělám prvně a moc se v systému blogu nevyznám. Přeji hezký den.

0/0
1.12.2015 13:06

J81i55t83k91a 95G79o61t32t57e89r64o63v88á 4231383779301

Dobrý večer, zde jitka.gotterova@seznam.cz

0/0
1.12.2015 22:38

M37a17r98i23a 93K84ř94e69p62e97l16k71o35v32á 7570259378962

Díky. napíšu.

0/0
2.12.2015 7:51

P53e80t47r 58K23ř92í45ž 1335732882

Děkuji za informace. Lidl mám blízko, takže do něj chodívám často. Pokud jsem již po několikáté v týdnu u pokladny žádán o příspěvek, vnímám to jako vydírání. Akce dokonce trvá 2 týdny, a to už je dosti blbé. Takže - jakmile mne pokladní monotónním hlasem žádá: "Přispějte na nemocné děťyyy...", nasypu pro jednou mince, ale pak tam nevstoupím, dokud vydírací akce trvá. Být nepříjemný na pokladní nechci a ani to nemá význam - ona jen plní příkazy. "Hlasovat nohama" však mohu.

+1/0
28.11.2015 21:43

H76o79r95s21t 82A80n29t62o53n 89H96a60s24l39b96a73u88e95r 3358424486356

Jitko, jsem hrdý a potěšen, že jsme aspoň virtuálními kamarády. Přejí nezlobivé ZDRAVÍ a životní ŠTĚSTÍ!!R^:-):-) Máme shodný přístup k blbům a hnusárnám...

+1/0
27.11.2015 21:34

J90i68t56k40a 71G24o24t63t88e29r95o27v89á 4661853339901

Ahoj Horste, děkuji za návštěvu virtuálního prostoru a povzbudivá slova. Bohužel mám pocit, že je těch blbů a hnusáren nějak příliš:-/ Také přeji zdraví a krásné pohodové předvánoční dnové:-)

0/0
27.11.2015 21:56

Z68u13z35k40a 46S38o51u50č83k33o95v19á 8895347622854

Jitko, díky za tento článek... běhám několik charitativních běhů - maraton a 24hodinový běh, který pořádá mimo jiné Farní charita Cheb a ty lidi znám, věřím jim, je to transparentní a vím, že se peníze opravdu dostanou na správné místo. Přesto jsem drobné, které mi v Lidlu vrátili, do kasičky vhodila, protože nakonec mi to bylo blbý...:-)

0/0
27.11.2015 18:45

J20i48t80k20a 65G15o97t63t69e11r42o34v72á 4201503979891

Zuzko, moc Vám fandím, je fajn co děláte.R^ Stran Lidlu - no, taky jsem přispěla i přesto,že jsem z průběhu této sbírky značně znechucena a těch lidí na pokladnách je mi upřímně líto, na druhou stranu jsem ráda, že už tam nemusím sedět já.

0/0
27.11.2015 20:28

Z65u39z23k93a 53S39o15u88č86k89o27v53á 8985947422404

Ano, je mi jich líto, stejně jako děvčat na poště, když musí nabízet pojištění, losy, atd... Oni si ti šéfové nahoře neumí uvědomit, že žádný strom neroste do nebe a nic nejde dělat do nekonečna...

Přeju Vám hezký víkend!

0/0
27.11.2015 20:34

J78i27t15k22a 34G10o69t48t65e39r13o14v78á 4391433359151

Souhlasím, také Vám přeji krásné dny

0/0
27.11.2015 20:41

L53u60k20á68š 41J79í43l90e33k 7752861541645

Nejlepčím řešením je formulace: "Děkuji, nemám zájem."

0/0
27.11.2015 15:25

J73a67n 12F54r54o15l37í73k 6896940895574

Nejlepším řešením je mávnout bezkontaktní kartou a odejít.

0/0
27.11.2015 15:28
Foto

P64a50v35e36l 59J52o64s22e10f 47A83b73e98r98l83e 4237883576236

Protože nemám jistotu, že ty peníze skutečně dostanou české děti, a naopak nerozkradou v neziskovkách a nerozdají uprchlíkúm, zásadně pobíhající kasičky nepodporuju

+1/0
27.11.2015 14:42

Z25b82y90n70ě11k 58H33l34á15s60n25ý 3574697625139

Jsem si dost jistej, že právě takovéhle kasičky jsou zárukou, že se peníze dostanou kam mají. Kdyby se v Německých novinách začalo psát, že p. Schwartz jako majitel Lidla, nějak peníze pokrátil, tak zkrachuje natotata.:-)

0/0
27.11.2015 15:00

J90a54n 16F41r79o21l74í53k 6276890935124

To pokračování příběhu samozřejmě neznáme. Jestli ty peníze dostane do ruky bývalá prokurátorka Vodičková a pořídí za ně něco důležitého do Klokánku nebo ředitel Organizace pro pomoc uprchlíkům Rozumek a pořídí nám za ně pár muslimů. Majitele Lídlu ovšem z defraudace drobných nepodezírá snad nikdo.;-D

0/0
27.11.2015 15:26

Z55b69y90n48ě25k 76H78l17á66s92n48ý 3754127345469

Je to veřejná sbírka a na povolení je jasně napsáno k čemu jsou peníze určeny. Takže Rozumek ani nepřipadá v úvahu.

0/0
27.11.2015 15:58

Z13b95y51n76ě31k 69H17l53á76s80n18ý 3464487715659

R^

To jste dostávali poukázky na nákup v Lídlu?

0/0
27.11.2015 14:42

J11i75t97k12a 62G42o66t44t48e78r62o94v20á 4521773149161

ano:-)

0/0
27.11.2015 14:48

Z42b17y77n12ě49k 67H34l94á11s92n20ý 3394787375179

No tak to se nedivte, že Vám je nechtěli proplatit. Tu bundu v ceně 400 Kč ušili pro Lidla někde v Indii za 100Kč včetně matroše. :-/

0/0
27.11.2015 14:56

J50i65t26k49a 72G48o90t79t68e57r72o24v35á 4581643759721

Souhlasím. Ale ty poukázky proplatit nemuseli, stačilo je předat nějaké té postižené rodině, aby si za ně nakoupila. Vím, že i na jiných prodejnách měli zaměstnanci zájem se příspěvku zříci.:-/

0/0
27.11.2015 14:59

Z73b75y39n69ě69k 26H42l51á13s11n69ý 3324367655209

No to je právě ta finta, kdy jste se zřekla s tím, ať dají ty 3 stovky dětem, museli by do kasičky dětem dát 300Kč. Když ale někomu poukázku darujete a on si za ní koupí svetr, tak to Lídla stálo jen 100Kč, nebo ještě méně.:-)

0/0
27.11.2015 15:03

J70i21t39k92a 12G14o64t24t62e48r29o38v34á 4411743409351

ano, tak to samozřejmě je.

0/0
27.11.2015 15:07

F29r45a63n49t66i47s34e32k 74S46a71l78a68j52k12a 6471118125946

Nu,já plně souhlasím a musím ještě dodat,že mi bylo vnuceno papírové srdíčko za 30,- Kč a při následné návštěvě mi toto bylo nabídnuto opětovně.Když jsem řekl,že takové srdíčko jsem si koupil již včera,koukali na mne ostatní jako na lháře a nesoucitného lakomce.

0/0
27.11.2015 14:39

J65i62t71k18a 58G23o89t50t40e90r10o75v72á 4741493869711

Ano, na tom je to postaveno - že se prostě zákazník cítí provinile

+1/0
27.11.2015 15:02

J26a52n 33P86a17l28l64a41s 3844553190457

Paní Jitko, nechci zpochybňovat Vaše zkušenosti, do zákulisí nevidím. Chodím do Lidlu zhruba obden, protože ho mám pár minut pěšky (Liberec - Zelené údolí). Pokladní se s úsměvem zeptají, zda chci přispět do sbírky. Třikrát jsem přitakal, neboť jsem ochoten přispět obnosem v ceně krabičky cigaret, pak odpovídám, že už ne. Ani jednou jsem se nesetkal s negativní reakcí. A jak na mě někdo z ostatních kouká, je mi srdečně jedno. A táhnout se kvůli tomu jinam přes celé město? Asi bych si připadal jako slaboch, který si neumí stát za svým názorem.

0/0
27.11.2015 22:55

J81i36t32k46a 19G76o62t21t85e50r58o26v17á 4431313989731

Dobrý večer, na Vašem postoji není nic špatného. Pokladní se s úsměvem zeptat musí, a musí být milé (í) i kdybyste jim místo tří příspěvků třikrát vynadal. Já přispěla jednou, protože jsem tam víckrát za těch čtrnáct dnů nebyla, ale také bych neměla problém říci, že už ne. Když jsem na té pokladně seděla také jsem nikdy na nikoho nebyla nepříjemná ani když mi vynadal, protože chápu, že to prostě někoho může obtěžovat. Za nechutné považuji skutečně to zákulisí a postoj vedení. Nicméně situace na malé prodejně jako je ta Vámi zmíněná je, troufám si tvrdit, zcela odlišná od silných prodejen, protože malé prodejny s malou kupní sílou již předem de facto vědí, že si na nějaké poukázky nesáhnou,a proto bych věřila, že by tam nemusel být ani tak velký tlak, jako jsem zažila v Turnově (jedna z nejsilnějších prodejen). Popsala jsem jak to vnímám a rozhodně nebylo úmyslem odradit lidi od nakupování v těchto prodejnách - chodím tam také. Tož tak. Děkuji za Váš názor:-)

0/0
27.11.2015 23:45

J95a38n 81P79a85l93l77a25s 3874463960397

Uf, to mě fakt nenapadlo, že prodejna v Turnově by byla silnější než v Liberci.

V té naší pracuje bývalá spolužačka mé ženy (po deseti letech nezaměstnanosti, což musí být v padesáti pecka), tak se příležitostně poptám. Ale co jsem s ní párkrát mluvil, tak říká, že je to náročné, ale nijak si nestěžuje. Jedině, že v těch červencových horkách se šetřilo na klimatizaci, ale po pár dnech se to zlepšilo.

Prostě je to o lidech. Kde vládne hovado, repelent nepomůže.

+1/0
28.11.2015 0:16

J32i13t13k53a 68G13o68t63t65e94r22o38v10á 4311663359251

Turnovská prodejna je velmi silná především proto, že de facto jediným konkurentem je Penny. V Liberci je konkurence obrovská a i Lidl prodejny jsou tam tuším tři - čili ta kupní síla se tak nějak rozmělní. Vámi zmíněnou prodejnu občas navštěvuji a jedou tam ponejvíce dvě pokladny - v Turnově skoro pořád všech šest a ještě jsou neustále fronty. Hodně zákazníků mi říkalo, že raději dojedou o kus dál do Mnichova Hradiště, kde si nakoupí v klídku a bez front. S poslední větou naprostý souhlas.

0/0
28.11.2015 9:37

J53a84n28a 90S44t56e72h38l59í86k58o17v57á 2729790330886

Jste si s tím dala pěknou práci, ovšem já nejprve slušně a potom rázně odmítla a Lidl mě dlouho neuvidí..

0/0
27.11.2015 14:03

J82i46t14k57a 13G74o67t43t78e83r10o81v58á 4291673619701

...a to je přesně ono. Velké množství zákazníků už pokladní znají a vědí tedy, že už nemá smysl oslovovat člověka, který jim například den předtím řekl, že přispívat nebude, nebo dokonce velmi ostře vynadal. Je jasné, že tím toho člověka akorát rozčílíte. Jenomže když to i s tímto odůvodněním pokladní neudělá, stejně bude nařčena nadřízeným z neplnění si pracovních povinností. No a výsledkem je vystresovaný zaměstnanec a zákazník, kterého už Lidl dlouho neuvidí:-/

0/0
27.11.2015 14:47

J13a28n16a 94S74t39e74h93l80í53k60o16v91á 2249880480276

To je bohužel pravda, stejně jako že úřednice na poště musí nabízet pojištění.. :-/

0/0
27.11.2015 14:52
Foto

A83l61ž77b22ě77t26a 84P22o59n55d90ě78l40í28č95k45o54v53á 2739383235521

Předpokládám, že celá akce je organizovaná jako veřejná sbírka. Pak by ovšem rozpečeťování kasiček správně mělo probíhat pod dohledem veřejné osoby (nejčastěji probíhá přímo na městském úřadě) a pod dohledem dalšího svědka. Měla by být vyhotovena výčetka. Samozřejmě ke každé kasičce zvlášť. není možné, aby veřejná sbírka probíhala bez dohledu státní zprávy. Vybírat peníze jiným způsobem legálním také nelze. Samozřejmostí je souhlas k pořádání veřejné s írky a následně její vyúčtování. Žádost se podává na KÚ.

0/0
27.11.2015 13:43
Foto

A71l20ž75b58ě23t61a 50P63o94n61d64ě73l66í89č49k92o85v43á 2929443295471

Státní správy - omlouvám se za hrubku :-/

0/0
27.11.2015 13:55

J94i63t62k57a 25G60o48t50t59e35r73o22v51á 4121623649641

Děkuji za vyčerpávající informace, leč evidentně je možné, aby veřejná sbírka probíhala bez dohledu Státní správy a na nějaké výčetky pod dohledem veřejné osoby můžete rovnou zapomenout. K zamyšlení stojí už i fakt do jakých kasiček se peníze vybírají - kasičky jsou sice zapečetěné, avšak naplněné nejednou praskly (prostě tu tíhu neudržely) takže jsme rozsypané peníze posbírali (těžko lze zaručit, že všechny), naházeli je zpátky a dali poškozenou kasičku do trezoru. Všechny kasičky se pak vydaly regionálnímu manažerovi a nikde se neevidovaly ani podpisy nějakých svědků, protože upřímně řečeno po notně dlouhou dobu zpracovával peníze manažer bez přítomnosti kohokoli.8-o

0/0
27.11.2015 14:39

V93l36a14d72i38m55í52r 67H20r79u92b93ý 4147753554229

Kde je, prosím pěkně, uvedeno, že by otvírání pokladniček mělo probíhat pod dohledem 'veřejné osoby'? Z čeho plyne, že "není možné, aby veřejná sbírka probíhala bez dohledu státní správy"?  Pokud je mně známo, při písemném oznamování sbírky je třeba uvést "podmínky pro otevření a zjištění obsahu pokladniček".  Z čehož plyne, že způsob není nikde zadán. Prostě ho oznamovatel uvede.  A příslušný orgán způsob posvětí, nebo ne.

   Vybírat peníze jiným způsobem (tedy mimo pokladničky) legálně nelze?  Jak jste na to přišla? Vy jste nikdy neslyšela o DMS a nikdy neviděla konto, na které lze dary posílat?  Neslyšela jste o procentu z každé prodané věci či vstupenky?

0/0
27.11.2015 14:46

J11i96t10k12a 22G44o36t89t61e24r86o86v37á 4301983459781

Já opravdu nevím, za jakých podmínek lze pořádat veřejné sbírky, ale myslím, že je velký rozdíl jde-li procento z prodané věci či vstupenky (kde je evidován prodej) a rozsypanou kasičkou, kterou si do hromádky na stůl narovná manažer bez přítomnosti další osoby a až když má hromádky hotové, přivolá si na kontrolní přepočet vedoucího.

+1/0
27.11.2015 14:56
Foto

A34l21ž90b89ě34t11a 72P92o37n69d65ě40l68í46č94k88o60v67á 2649403445291

DMS je forma veřejné sbírky Bez evidence veřejné sbírky nemůžete mít zaevidované DMS

0/0
27.11.2015 15:32
Foto

A67l45ž52b58ě51t68a 24P47o20n44d24ě68l92í83č65k87o98v33á 2179733525771

Uvedeno v manuálu k veřejným sbírkám od Ministerstva vnitra

www.mvcr.cz/soubor/manual-sbirky-pdf.aspx

0/0
27.11.2015 15:38
Foto

A94l31ž24b28ě96t35a 69P65o67n10d59ě66l74í47č41k81o42v57á 2559273355511

V manuálu je to na str. 7

Pokladničkami v místech určených k přijímání příspěvků: pokladničky

zapečetí obecní úřad, po ukončení veřejné sbírky jsou pokladničky

otevřeny na obecním úřadu za přítomnosti dvou oprávněných zástupců

právnické osoby a jednoho zaměstnance obce. Pokladničky

musí být zabezpečeny proti odcizení a proti neoprávněnému otevření

Nejde mi to lépe okopírovat. Odkaz na manuál Mv je v komentáři níže.

+1/0
27.11.2015 15:41
Foto

A71l74ž61b39ě11t60a 43P57o66n91d50ě72l24í37č39k53o42v54á 2809513445631

Také prodeje vstupenek například při charitativních koncertech apod jsou formy veřejné sbírky. Každá sbírka má schváleno, jakým způsobem bude realizována - kasičky, vstupné, prodej předmětů, DMS apod. Dále má schválený účel. Nelze si vymýšlet vlastní podmínky otvírání atd. Ve je dáno zákonem. Je to velmi přísně hlídané. Pokud například na ulici potkáte sbírkaře, musí mít papír o povolení provádění sbírky, kasičku zapečetěnou, měli by vybírat vždy dva lidé starší 18 let.

+1/0
27.11.2015 15:45



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.