Není všechno zlato, co se třpytí!

24. 07. 2008 10:43:00
Do dveří vešel uhlazený elegán v bílých mokasínech, kvádru, nagelovanou hlavou a silná vůně jeho toaletní vody došla k pultu o mnoho dříve než on. Moje devatenáctiletá kolegyně šla do kolen, jako pokaždé, když se něco takového objeví a ještě to přijede v luxusním bouráku.

„Toho mi nech, prosím, prosím," žadoní se zatajeným dechem a nasadí svůdný úsměv. Nechávám jí je ráda nejen proto, že chlapa sbalit nepotřebuju (neb jsem s tím svým doma spokojená a dle slov své kolegyně stejně příliš stará), ale tyhle typy mě tak nějak nikdy moc nebraly (ani v devatenácti).

Co čert nechtěl její úsměv na rtu, jež právě vykouzlila na svém do té doby kyselém obličeji přilákal pupkatého strejce v montérkách, který vůbec nevoněl, ale za to byl rychlejší.

A tak zbyl elegán na mě. K mému údivu si všiml, že tady nepracuji dlouho a začal se vyptávat, kdeže jsem to pracovala před tím a jaké mám vzdělání, což odůvodnil slovy, že se mu líbí můj způsob komunikace s lidmi. Když jsem mu sdělila, že mám sice vystudovaný management, ale že mě tato práce velmi uspokojuje, neboť pro mne představuje jakýsi odpočinek(ve smyslu, že již nemusím odpracovat přes tři sta hodin za měsíc, ale pouze běžný fond pracovní doby), trval na svém, že je mě tady škoda a že by si mi dovolil nabídnout něco lepšího.

No a protože jsem člověk zvídavý domluvili jsme si na příští týden schůzku. Své kolegyni, která nemohla pochopit, jak je možné, že si nevšiml, že i ona komunikuje s lidmi přece tak báječně a ještě na rozdíl ode mne tak dobře vypadá, jsem slíbila, že se jí ho pokusím dohodit, pokud k tomu bude příležitost.

Nastal den D. V kavárně jsem si objednala preso s mlíčkem bez cukru a očekávala příchodu elegána. Dorazil. Jeho zevnějšek i způsob jednání dávají tušit, že by to mohl být přinejmenším ředitel zeměkoule. Prohodili jsme několik zdvořilostních frází a elegán se rozhodl (přesto, že to není jeho zvykem) říci něco o sobě. Věta „ K něčemu se vám přiznám, mladá paní, mě je teprve pětadvacet a nikdy v životě jsem nepracoval. Fakt nikdy. Teda myslím rukama," měla patrně na mém obličeji vykouzlit úžas, obdiv či závist, ale nic z toho mě nepostihlo. Hlavou se mi rychlostí kulky prohnala myšlenka, zda se se mnou tenhle človíček chce rozdělit o své bezpracné příjmy a nebo zda hledá pitomce, který by pracoval tak, aby on nemusel.

Vzpomněla jsem si na slova svého kolegy v práci, který má ve svých téměř padesáti letech dvě zaměstnání, aby uživil rodinu a zaplatil hypotéku: „ Jitu, ty mladý dneska makat nebudou, ty budou do čtyřiceti radši studovat a práce, ta zbyde na nás starý voly."

„No a mně nabízíte co?" optala jsem se elegána. Vytáhl z kufříku tužku a papír a začal cosi čmárat což doprovázel slovy: „Naše firma přišla na trh s úplně novou myšlenkou," napsal na papír tiskacími písmeny MLM a ihned mi vysvětlil, že se jedná o multi-level marketing a já jsem začala přemýšlet o tom, zda tato myšlenka interaktivního způsobu distribuce zboží nebyla náhodou nová už ve třicátých letech. Název firmy, jež přinášela našemu mladíkovi tak skvělé příjmy mi prozatím zůstávala utajena, ale dozvěděla jsem se, že je třeba zaplatit licenční a registrační poplatek ve výši tří tisícovek, abych mohla začít obchodovat a se zbytkem mi poradí tým skvělých a šikovných lidí, kteří v tom umějí chodit. Okamžitě mi došlo o co jde.

Zhruba před deseti lety mi úplně stejný obrázek namalovala moje kamarádka(která již deset let není mojí kamarádkou), když mi zavolala, že se staví na kafe a přitáhla s sebou podobného elegána s tím, že se mi pokoušeli za každou cenu vnutit zaváděcí balíček firmy Amway za čtyři a půl tisíce. Bylo to tak nechutný, že vyběhli dveřmi po půlhodině a chvíli na to vyletěly jejich boty.

Sdělila jsem elegánovi, že mi došlo o co jde a že mám s praktikami této firmy dost špatné zkušenosti. Zeptala jsem se, zda si stále ještě musí nový „člen týmu," koupit zaváděcí balíček a zjistila jsem, že ano, ale za pouhých tisíc pět set korun. Když k tomu však přičteme licenční poplatek( který se kdysi neplatil) jsme vlastně zase na těch samých penězích, takže se toho moc nezměnilo. Dále je třeba nakoupit si několik CD s výblitky(omlouvám se za ten výraz, neb jinak se to prostě říci nedá) rádoby zavodářů, kteří až s Amway skutečně žijí plnohodnotný život.

Jak je mým zvykem nebrala jsem si servítky, a tak mě chtěl elegán přesvědčit, že to opravdu funguje, že on opravdu zbohatl a Amway je jeho jediným zaměstnáním. Vytáhl svůj laptop, kde mi ukazoval, jaké slavné osobnosti dělají firmě reklamu(o honoráři nemluvil)a když jsem chtěla vědět jak konkrétně to funguje, nechal mě nahlédnout(zřejmě omylem) do kolonky vyplacené provize za minulý měsíc a světe div se našemu zavodáři bylo vyplaceno celých 4.8OO,-Kč.

Ani se neptám, jak může člověk s tímto měsíčním příjmem nepracovat, ale je dost možné, že jeho tatínek či maminka budou mít dvě zaměstnání, aby si chlapeček mohl vozit zadek v luxusním autě a oslňovat slovy o tom, jak v životě nemusel pracovat.

Někdy prostě nejsou věci takové, jakými se na první pohled zdají být.

Zrovna tudle jsem si koupila nádhernej, ale opravdu nádhernej meloun a on byl uvnitř úplně shnilej.

Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | čtvrtek 24.7.2008 10:43 | karma článku: 32.45 | přečteno: 2694x

Další články blogera

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma článku: 26.75 | Přečteno: 707 |

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 696 | Diskuse

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma článku: 28.97 | Přečteno: 1213 | Diskuse

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 656 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 11.67 | Přečteno: 187 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.12 | Přečteno: 1229 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 296 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4450

Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com
Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...