Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

PPL prosím ne!

Většina firem dává při doručování zásilek zcela zjevně přednost společnosti PPL před poštou – nejspíš proto, že jsou levnější a rychlejší. Já si naopak raději připlatím za to, že služeb PPL při doručování mé zásilky využito nebude

Proč?

Společnost PPL doručuje zásilky tak rychle, že vám jako příjemci zpravidla vůbec nestihne dát vědět, kdy vám zásilku doručí. Odesílatel vám sice pošle informaci, že váš balíček právě předal PPL , ale tím de facto vaše informovanost končí. Následuje už jen telefonát řidiče, že za dvacet minut bude u vašeho baráku (v tom lepším případě) či, že už stepuje před domem a kde teda zatraceně jste. Když se podivíte, že vám nikdo nedal vědět, v kolik hodin (alespoň přibližně) balíček bude přivezen, vysvětlí vám řidič, že to prostě vždycky nedělaj. A když už vám náhodou vědět dají, tak vám pošlou mail nebo sms chvíli před doručením, takže už stejně nemáte čas jakkoli zareagovat.

„Tak já vám to tady nechám u vrat,“ praví řidič. „Jak necháte u vrat?“ nechápete. Následuje další vynalézavý nápad řidiče, že to teda strčí za plot. Stále nechápete, jak vám může chtít někdo balíček za dva a půl tisíce nechat válet někde u baráku a položíte tedy dotaz, kdy se vám pokusí doručit zásilku na podruhé. „No, to já už tudy třeba taky tenhle týden nepojedu,“ dostanete vyčerpávající odpověď. Chápete sice, že ten zapadákov, v němž jinak spokojeně pobýváte, není zrovna hlavní tepnou, ale protože víte, že z práce teď hned odjet nemůžete, jsou možnosti převzetí balíčku opravdu značně omezené.  „A nevešlo by se to do té schránky na balíky?“ položila jsem kontrolní otázku a následujících cca pět minut naváděla řidiče k té velké černé krabici visící na zdi domu hned pod poštovní schránkou vedle zvonku. „Pokud se to tam nevejde, mohl byste to taky nechat u sousedů přes silnici“ napadlo mě ještě jako poslední možná varianta. „No, já to zkusím narvat do té schránky,“ pravil řidič. O chvíli později mi zatelefonoval, že to teda mám u těch sousedů.

Po příjezdu z práce jsem to navalila hned k sousedům a vyzvedla balík. Sousedka se hrozně podivovala, že to prý ten človíček nechtěl ani podepsat. Už při pohledu na balík jsem se musela pousmát řidičově slovům, že se to tam pokusí narvat, protože ten balík byl asi o třetinu větší než ta schránka. Smích ze rtů mi zmizel, jakmile jsem došla k domu a viděla schránku na balíky vyrvanou ze zdi visící na dvou zbylých šroubech. Popadl mě šílený vztek především proto, že mi ten řidič nebyl schopen říct, že tu schránku urval. To se prostě může stát – jen stačilo říct pardon. Napsala jsem tedy na PPL, že takhle si doručování zásilek opravdu nepředstavuji a popsala vzniklou situaci. Z PPL mi přišlo ujištění, že řidič moji schránku na balíky neurval. A balík se tam prý vůbec narvat nepokusil - tomu bych i vskutku věřila, protože jsem si zcela jistá, že se vůbec nedostal dovnitř, neboť si zřejmě špatnou manipulací schránku zamkl ještě před použitím, a pak už zkrátka jen lomcoval a lomcoval. Inu, pošťačky tu schránku zcela bez problémů používají již několik měsíců, ale na zaměstnance PPL to bylo asi moc složité.

Když přišel balíček mému synovi, ponechal ho řidič PPL u dveří sousední chalupy a následně po telefonu syna naváděl, kdeže přesně ho najde. Marně – balíček nebyl. Následující den přivezl řidič synovi peníze za ztracený balíček, aby si neztěžoval a objednal si zboží nové. Asi po týdnu přišli sousedi ,chalupáři, s balíčkem a omluvou, že měli na chalupě řemeslníky, kteří se domnívali, že se jedná o jejich balíček a po vykonané práci ho spolu s použitým nářadím zamkli v chalupě, načež oni ho našli až teď. A tak syn několika telefonáty naháněl onoho řidiče, aby mohl vrátit vyplacené peníze. Inu nudíte se? Nechte si poslat balíček prostřednictvím PPL.

Můj poslední zážitek (a doufám, že opravdu poslední, protože jsem již rozhodnutá zásadně nenakupovat u prodejců, kteří využívají služeb PPL) je zcela čerstvý.

V pátek jsem obdržela od prodejce e-mail, že můj balíček již předal PPL a abych si zkontrolovala, zda je zboží v pořádku již při převzetí, protože na pozdější reklamace nebude brán zřetel. Od  PPL jsem obdržela e-mail, že mi budou doručovat balíček v sobotu. Ani jsem nebyla moc naštvaná, že budu tento den trávit čekáním na balík, vzhledem k tomu, že prodejce toto zboží pro mě objednával ve Francii a čekala jsem na něj více než měsíc, těšila jsem se, že už jej konečně budu mít.

Žádné sobotní dodání balíčku se však nekonalo. I napsala jsem PPL, že tedy asi zřejmě nemysleli tuto sobotu a vzhledem k tomu, že jsem měla informativní e-mail, kde bylo i číslo zásilky, měla jsem možnost změnit si dodání balíčku na nejbližší PPL ParcelShop, kde bych si jej osobně převzala a dle instrukcí prodejce zkontrolovala. Od PPL mi přišel potvrzující e-mail, že mi bude zboží dodáno na uvedený PPL ParcelShop v úterý.

V pondělí jsem měla v práci velký fofr a byla jsem zrovínka v takovém pracovním nasazení, že jsem musela na telefonu „vytípnout“ hovor z neznámého čísla. O chvíli později mi z onoho čísla přišla sms zpráva „Dobrý den, balíček jsem Vám nechal u sousedů. PPL

Nevěřila jsem vlastním očím, a první co mě napadlo, bylo, že jestli bude zboží poškozené (jednalo se o velmi křehké zboží), jsem v hajzlu. Odepsala jsem tedy, že mělo být zboží dodáno na PPL ParcelShop, kde bych měla možnost si ho při převzetí překontrolovat. Dostala jsem odpověď „Tak to se ke mně nedostalo, balíček jsem předával neporušený, pokud to aspoň pomůže“.

Opravdu není tým PPL (který rozhodně nemá moji důvěru) schopen pochopit, že když si zaplatím vskutku nemalé peníze za nějaké zboží, chci si ho mít možnost osobně převzít a zkontolovat? Že pro mě není žádnou výhodou, když mi nechají toto zboží válet kdesi u sousední chalupy, za plotem či u nějakých sousedů a ještě nepotřebují můj podpis? Že můj podpis nechtějí ani při osobním kontaktu a na otázku „Kde vám to můžu podepsat,“ odpoví „To je v pohodě už se stalo“. Jak stalo? To že někdo zfalšuje můj podpis je pro mě nějaká služba? Pro PPL je zřejmě normální každodenní praxí falšovat podpisy příjemců (oni na to nejspíš nenahlíží jako na falšování - jen to zkrátka podepíší za vás, což se samozřejmě může hodit v případě, že jste retardovaní nebo máte zlomenou tu píšící ruku), ale jsou takové praktiky normální a přijatelné z hlediska morálního a zákonného?

Když jsem hovořila o svých špatných zkušenostech s PPL s přáteli či kolegy z práce, povětšinou mají stejné zkušenosti. Vyslechla jsem si i názor, že to ti řidiči nemají vůbec jednoduché, že je firma přetěžuje a chce po nich nadlidské výkony a mají velké postihy za nedoručení zásilky, tak ji prostě doručí za každou cenu. I za tu cenu, že vám za ztracený balíček přivezou peníze, protože při reklamaci by se asi ten podpis řešil, že?

No, já nevím – nějak mám pocit, že špatné podmínky u zaměstnavatele by mě přiměly spíše k tomu, abych si našla nějakého serióznějšího zaměstnavatele, ale určitě bych za žádných okolností nefalšovala něčí podpisy. Několikrát se mi stalo, že mi kolega v práci řekl, ať „to“ za něj podškrábnu, přesto jsem to nikdy neudělala. Převzetí zásilky má podepsat příjemce nikoli kdokoli. Takový podpis má přeci nějakou hodnotu a není možné, aby na trhu zcela beztrestně a legálně fungovala firma, jejíž zaměstnanci "to" podepisují za nás jak na běžícím pásu.

Opravdu by mě zajímalo, jestli takhle šíleně funguje PPL jenom na Liberecku nebo je to celorepublikový problém.

Takže za mě, vážení prodejci, PPL prosím ne!To si raději na balíček počkám o den či dva déle a na pobočce pošty vytáhnu občanku - mám takový pocit, že tak nějak je to v pořádku.

Hezký den Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | úterý 13.11.2018 9:12 | karma článku: 24,84 | přečteno: 2994x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,42 | Přečteno: 583x | Hyde park

Jitka Gotterová

Proč?

"Přestěhujeme se do jedné místnosti, zakoupíme kamna, vyhodíme kytky a budeme pěstovat brambory. Moje práce taky není v krizi potřebná, tak se holt uskrovníme, ale nezhroutíme se" - toliko názor jedné umělkyně, podnikatelky.

23.8.2022 v 9:29 | Karma: 38,13 | Přečteno: 1606x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Pravda o vodě

Krize s vodou - čeká nás scénář plynu a elektřiny? Drahé energie dnes řeší kde kdo, ale problémy s vodou jsou již mnoho let upozaděny. Kdo nejvíce získává na prodeji vody občanům v ČR? A proč?

2.8.2022 v 23:24 | Karma: 27,41 | Přečteno: 585x | Diskuse| Politika

Jitka Gotterová

Války, umírání a zasloužená vtipná karma

Tak jsem si přečetla článek blogera Karla Trčálka, který je parodií (nic jiného už tento umělec de facto nepíše) na úvahu paní Krištofíkové na téma "války" a přiznám se, že se mi tak nějak podivně sevřel žaludek.

25.7.2022 v 10:59 | Karma: 32,01 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde!

Opravdu se nemocný tříletý chlapec stal rukojmím Kremlu? To píše na Forum 24 (názorový internetový deník pro obranu liberální demokracie!!) ruský podnikatel žijící v ČR, nemající koule ani na to, aby se pod svůj názor podepsal.

8.2.2022 v 23:33 | Karma: 33,08 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Taková veselá smrt

....a na pohřbu se někteří bavili a jiní jen zírali - kam ten svět spěje. Inu úplně všechno se dá dělat jinak. Povídka

14.12.2021 v 16:13 | Karma: 15,35 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Žij a nech žít

Jsem úplně zděšena jak mnohdy zcela nechutnými způsoby se vzájemně lidé napadají. Jedno z jakých příčin.

27.10.2021 v 9:20 | Karma: 29,49 | Přečteno: 897x | Diskuse| Liberec

Jitka Gotterová

Ach, ten těžký boj s nespravedlností

Svět odjakživa byl je a bude nespravedlivý. Vždycky. Pro někoho. Lidé si nikdy nemohou být rovni. Nikdy. Nikdy nebudou mít jednotliví lidé stejnou startovací čáru - tak to prostě je.

4.11.2019 v 8:01 | Karma: 34,52 | Přečteno: 1202x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Půl miliardy je vlastně jenom padesát korun na hlavu

...a je prý naše volba, řekneme-li si: „Na té malé holčičce, která tam umřela hlady, mi nezáleží, a radši bych si dal koleno vyvrtat, než bych obětoval pajcku.“ Jedná se o památník Lety.

10.3.2018 v 12:26 | Karma: 40,96 | Přečteno: 1641x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Cikánům vadí prasečák, ale prasecké pomníky jako připomínku svého působení nám staví všude

Nedá mi to a dovolím si reagovat na rozhořčení pana Bangy stran další křivdy páchané majoritní společností na cikánech.

8.3.2018 v 11:35 | Karma: 42,13 | Přečteno: 2165x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

To by jeden nevěřil, jaká jsou ti doktoři prasata

..................................aneb jakým strašlivým trapasem může skončit takové jedno vyšetření

18.4.2016 v 7:21 | Karma: 31,76 | Přečteno: 2943x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Ministerstvo školství hodlá ukončit hladovění dětí ve školách

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo dotační program, z kterého budou financovány školní obědy sociálně znevýhodněným dětem. Příjemci programu budou neziskové organizace, které prostřednictvím školy

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 45,34 | Přečteno: 6022x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Srdíčkové dny v Lidlu aneb Jak se dělá charita

Tak nám zase, jako již každý rok, začala v Lidlu sbírka na pomoc nemocným dětem. Každým rokem se vybere více peněz, než rok předcházející,

27.11.2015 v 13:28 | Karma: 36,23 | Přečteno: 3735x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Veselé příhody z práce - z cyklu Manažer 21 století II.díl

......................................................aneb Kdo to vlastně je ten manažer 21 století?

28.10.2015 v 16:52 | Karma: 24,28 | Přečteno: 1592x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Veselé příhody z práce - z cyklu Manažer 21 století

Jak jsem onehdá začala pracovat v maloobchodní prodejně. Hned první den posbírá nové zaměstnance řidič osobního automobilu před jednotlivými prodejnami a odfrčí s nimi směr centrála, kde se koná počáteční sběr informací

11.10.2015 v 20:55 | Karma: 18,80 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní

Jitka Gotterová

Prodavačka - pokladní

......jó, ono se řekne, že prodavačku může jít dělat kdejaká blbka, páč k takovému povolání nepotřebujete mít školy, nemusíte nic umět a prostě si tu svoji směnu odsedíte na pokladně. Jenomže ona to tak úplně pravda není, vážení.

4.7.2015 v 17:52 | Karma: 38,23 | Přečteno: 22386x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy