Jó, chybama se holt člověk učí.

21. 12. 2008 22:47:22
A někteří je dokonce znovu a znovu opakují, jsou takzvaně neponaučitelní, truhlíci jedni.

Šuškalo se, že jednomu z mých kolegů bránili administrátoři v publikování původní verze jeho článku a byl nucen jej upravit, nebo nepublikovat.

Rozhodl se prý neustoupit a na svých názorech trval. Tento svůj postoj hrdinně projevil žádostí o vyřazení ze skupiny VIP psavců, kam bezpochyby pro svůj talent patřil.

„Tý brďo, tenhle kluk je teda vážně borec, fakt třída," říkala jsem si a napadlo mě: „Z něj bychom si měli vzít příklad i my ostatní, protože není moc lidí, kteří jsou ochotni něco obětovat, aby tak dokázali, jak pevně si stojí za svými názory" a napadlo mě napsat o tomhle hrdinovi článek.

Milého hrdinu jsem kontaktovala, abych tak informaci ověřila. Poslal mi e-mail v němž mi skutečně potvrdil, že byl nucen provádět ve svých článcích úpravy, a tak se rozčílil (přiznal, že normálně bouchnul, což se nám občas stane každému) a nechal se vyřadit z VIP. Vadilo mu, že ho každý utvrzoval v tom, jak je dobrý, ale přitom ho nutili ke škrtům ve článku.

„Takže je to pravda," pomyslela jsem si a napsala článek o tom, jak bychom si my psavci měli stát za svými názory, zůstat sami sebou a nenechat se ve své tvorbě nikým a ničím ovlivnit, pakliže to tak sami necítíme. Jestliže se náš styl psaní někomu nelíbí, ať nás nečte, může číst jiného autora, který bude tím jeho šálkem kávy.

Jenomže

Nejen, že jsem napsala článek tak zmateně, že vyzněl, jako by jeho pointou bylo volání: „Vraťte našeho hrdinu mezi VIP," o což tu ve skutečnosti vůbec nešlo (sama jsem se nechala také vyřadit nikoli proto, abych se stala hrdinkou, ale protože tu potřebu prostě nemám a nepřikládám tomu vůbec žádnou váhu i když si samozřejmě vážím důvěry administrátorů, jež mi tím projevili), ale ještě k tomu se ukázalo, že mi náš milý hrdina zapomněl říci, že jedinými škrty, jež od něho administrátoři požadovali, byla reklama na jeho knihu, což je nepovolené komerční využití. Jinými slovy, nikdo mu prý nic nezakázal publikovat v původní verzi.

A tak jsem svým článkem, nechtěně a nevědomky, obvinila administrátory z něčeho, čeho se nedopustili a do nebe vychválila šlechetný čin, který ve skutečnosti žádnou šlechetností a hrdinstvím nebyl.

Došlo mi, co se stalo. „Jak jsem mohla být tak hloupá a důvěřivá? Proč jsem tu informaci neověřila také u druhé strany?" honila se mi hlavou jedna myšlenka za druhou.

„No nic, co sis navařila, to si musíš holčičko vyžrat, to se nedá nic dělat," říkala jsem si a zlobila se jenom sama na sebe. Náš hrdina ode mne žádné orodování přeci nechtěl, jenom to všechno tak nějak viděl jinak. Už se mi také stalo, že jsem měla pocit, že mi všichni křivdí a utápěla jsem se v sebelítosti apd. To se prostě stane, tak proč z toho dělat kovbojku no ne? Hlavně, aby mu to i nadále tak pěkně psalo, protože ho stejně budu ráda číst.

Článek jsem zrušila, nic jiného si nezasloužil.

Administrátorům jsem se omluvila a upřímně musím říci, že si vážím, skutečně velmi otevřené diskuse, která mezi námi proběhla a již jsme uzavřeli smírem. Byla to komunikace na úrovni, bez zaujetí, urážek či výčitek a problém jsme vyřešili tak, jak by se v životě, podle mého názoru, neshody řešit měly.

A jaké z toho pro mě plyne ponaučení?

1) Nestrkat nos do věcí, do kterých ti nic není, páč bys přes něj mohla dostat.

2) Když už tam ten frňák strčíš, použij k naslouchání obě uši a ne jenom jedno.

3) VŽDY existují totiž minimálně dva úhly pohledu, bacha na to!

4) Přiznat si chybu a umět se omluvit, druzí ocení a je to VŽDY lepší než dělat mrtvého

brouka, a nejlepší na tom je, že si pak člověk může i nadále vážit sám sebe.

5) Je dobré, když i ty sama umíš odpouštět, protože ne vše špatné, pochází ze zlého úmyslu

a jak se říká: „Všechno zlé, je pro něco dobré."

6) Pomáhej jen tehdy, jsi-li o to požádána!

Snad se má ponaučení hodí i těm, kteří mě odsuzují a opakovaně mi posílají urážlivé a velmi ponižující e-maily. Mám totiž pocit, že jsem k nápravě svého pochybení učinila již vše, co bylo v mých silách. Vše, co by udělal každý čestný člověk.

Přeji všem krásné Vánoce a v roce 2009 hodně lásky, pochopení a tolerance.

Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | neděle 21.12.2008 22:47 | karma článku: 9.94 | přečteno: 2029x

Další články blogera

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma článku: 26.75 | Přečteno: 707 |

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 696 | Diskuse

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma článku: 28.97 | Přečteno: 1213 | Diskuse

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 656 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 91 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.06 | Přečteno: 415 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 572 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4450

Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com
Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...