Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ne každý dárek potěší

O srdíčku z papíru, velkých botách, hnusné dřevěné váze a ......

 

 

Již teď, v září, řeší většina známých, přátel i kolegů v práci cože nakoupit celé té početné rodině k vánocům „A ještě ke všemu má v říjnu narozeniny teda Běta, v listopadu bratr Jiří a náš mladej má svátek tejden před vánocema. No, není to k zbláznění?" Nechápavě zírám a na otázku: „A co ty Jituš, už máš náký dárky?" odpovídám: „Ne, já jsem lakomá a žádný dárky nekupuju."

Samozřejmě si dělám legraci, lakomá nejsem.

Říká se že nic nepotěší více, než dárek vlastní výroby a vzpomínám si, jak se mi po tvářích kutálely slzy, když mi mí malí kluci přinesli ze školky papírové srdíčko vybarvené temperovými barvami, na němž byl nápis: „Mamince z lásky," vlepili mi pořádného hubana, někdy mi obtiskli na tvář i kus nudle, ale nikdy nezapomenu na ty jejich oči plné lásky a to byl pro mě vždycky ten nejkrásnější dárek, jaký jsem mohla dostat.

U takových dětských dárků zkrátka není pochyb o tom, co tím chtěl ten malý človíček říci.

Poněkud komplikovanější je to u nás dospěláků, protože tak nějak pozapomínáme na původní význam slova „dárek = drobnost pro radost" a přemýšlíme o tom, co dát tomu druhému, aby to nebylo blbý, aby nás nepomluvil, že jsme mu dali dárek jenom za tisícovku, když on nám dal loni k vánocům za dva a tak nějak to každý rok šponujeme výš a výš, zadlužujeme se, abychom utratili nechutné sumy za drahé dary, které se nakonec tomu druhému stejně nehodí, ale ze slušnosti to nikdy neřekne, alespoň ne vám do očí, aby vám neublížil.

Aniž by si to lidi uvědomovali, věnují každoročně ty nejkrásnější dárky bankám v podobě uzavřených úvěrů, které pak ti truhlíci splácí minimálně do dalších vánoc.

Každý dárek, ať chceme nebo ne, zhodnotíme. Buď se nám vyloženě hodí, nebo vyloženě nehodí, někdy se nám sice nehodí ale líbí, někdy se nám nehodí ani nelíbí a přemýšlíme, co s ním, někdy ho vyhodíme nebo dáme někomu jinému, ale skoro vždycky, skoro vždycky se zamyslíme nad tím: „Proč mi dal ten dotyčný právě tohle, co tím chtěl říci?"

Jako holka jsem dostala k vánocům nádhernou panenku se kterou jsem si však nemohla hrát, abych ji nerozbila, nebo o pár let později příšerné tmavomodré mokasíny o dvě čísla větší a když jsem se maminky zeptala, zda má účtenku, abych je mohla vyměnit za nějakou „normální obuv," rozplakala se a pravila, že jsem nevděčný zmetek. Asi už pozapomněla jak jí bylo, když dostala od tety Anity tu příšernou vyřezávanou vázu a pravila: „To si snad dělá prdel," uložila vázu do skříně a naaranžovala ji do stěny pokaždé, když měla Anita přijet.

Moje tchýně(bývalá) byla vždycky praktická žena, na dárkách zásadně nechávala cedulky s cenou nikoli proto, abych věděla kolik do mě investovala(z čehož jsem ji původně neprávem podezírala), ale proto, abych mohla věc vrátit či vyměnit. Později, aby mi ušetřila práci s vyměňováním nevhodných dárků, začala jsem dostávat tak zvané „dárky tutovky."

K narozeninám jsem obdržela pytel brambor a k svátku šišku salámu, co má můj muž(její syn) nejraději a na přesrok motyku s dlouhou násadou, abych se prý nemusela ohýbat. Od svého manžela(bývalého) jsem dostala k vánocům pánev, pytlík s peřím a příručku „Kterak na vázání mušek," to aby prý můj choť rybář neztrácel čas vázáním mušek, na což já, jako žena na mateřské, jistě budu mít času spoustu a navíc se přece vždycky hodí mít nějakého toho koníčka.

Nedavno jsem od své maminky dostala k vánocům zlaté náušnice poté, co jsem jí sdělila, že jsem prodala všechno svoje zlato, které již několik let skladuji v krabičce od veselé krávy, neb nosím jenom stříbro.

Jednou jsem k svátku obdržela od svého tatínka dvě kytky, ta druhá byla původně pro maminku (taky Jitka), ale protože se rodiče ten den seštěkali jako psi, usoudil tatínek, že si ji maminka nezaslouží a dal ji mně. Jistě si umíte představit, jak takový dárek potěší.

Inu, od jisté doby dárky neřeším a ani nepřemýšlím o tom, jak co kdo myslel, nejen proto, že mi to mozek tak nějak nebere, ale především to považuji za ztrátu času i peněz.

Kdo mě zná, ví, že ode mě letos, stejně jako loni, dostane k vánocům maximálně nějakou vtipnou blbost, která většinou připadá vtipná jenom mně, a chcete-li přemýšlet o tom, proč jsem vám ten dárek dala, tak v tom nehledejte nic jiného, než, že jsem vám chtěla udělat radost.

Každopádně mám vyzkoušený, že každé zklamání z vánočních  dárků zaručeně zažene hrnec bramborového salátu, hromada řízků, kačena s knedlíkem a se zelím, nebo domácí svíčková s brusinkami.

                                                                                            Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | pondělí 29.9.2008 6:55 | karma článku: 37,86 | přečteno: 6139x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,53 | Přečteno: 584x | Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy