Jak jsem neměla co na sebe

10. 05. 2013 13:00:00
Také často používáte větu: „Nemám co na sebe,“ ačkoli váš šatník praská ve švech?

Strašně dlouho jsem ve svém šatníku skladovala oblečení, které už jsem několik let neměla na sobě, povětšinou z toho důvodu, že jsem z něho tak trochu vyrostla, a kdykoli jsem se potřebovala obléknout, lamentovala jsem, že nemám co na sebe.

Vyhodit všechno to oblečení do popelnice mi bylo líto a na to, abych ho někomu darovala, jsem byla zase příliš lakomá. A tak jsem to vždycky na jaře všechno vyvětrala, naskládala zpátky do komínků, a říkala si, že se to dozajista hodí, až budu zase hubená.

S přibývajícím věkem mi však konečně začalo docházet, že tak hubená, jak tenké bylo to oblečení, co mi netknuté již deset let zabírá místo v šatníku, nebudu, ani při pravidelné konzumaci tukožroutských pilulí, a že by možná nebylo od věci přestat investovat do marných pokusů zhubnout a pořídit si raději nějaké použitelné oblečení.

Všechno jsem rozdala a postupně začala pořizovat oblečení nové. Musím přiznat, že mě zpočátku trochu vyvedlo z míry, když jsem se do kabinky musela vracet na několikrát, protože jsem pořád nemohla uvěřit tomu, že se moje velikost změnila mnohdy o dvě až tři čísla.

Nakonec jsem se však se svojí vizáží smířila, a i když se stále snažím nepřibrat, už se prostě nenervuju kvůli tomu, abych zhubla. A tak když se mě kolegyně v práci zeptala, jestli taky hubnu, abych se vešla do plavek, zavtipkovala jsem, že mi bohatě stačí, když se vejdu do dveří.

Když jsem však dostala nařízeno zúčastnit se jakési konference, stála jsem před tím svým obnoveným šatníkem, plným použitelného oblečení, jehož pořízení mi značně provětralo peněženku a pravila: „Já nemám co na sebe,“ což můj manžel okomentoval slovy, že nejsem normální. Tak jsem ho hned usadila, že tomu nerozumí.

Daleko větší pochopení pro tu moji větu: „Nemám co na sebe,“ projevila jedna moje kolegyně a hned druhý den přitáhla do práce obrovskou tašku plnou jakéhosi oblečení. „Co to máš?“ zeptala jsem se jí, když tašku otevřela u mé skříňky a začala z ní tahat jakési svetříky alá šedesátá léta. „Nó, říkala jsi, že nemáš co na sebe, tak jsem mámě vybrala skříň a něco ti donesla na půjčení,“ zazubila se na mě a dodala: „určitě si něco vybereš.“

Stála jsem tam celá zkoprnělá, nevěřícně koukala na ty svetříky a halenky, které patřily její sedmdesátileté mamince, a jen polkla na prázdno při představě, že bych v něčem takovém měla vyrazit na konferenci. „Děláš si legraci?“ Vypadlo ze mě, načež kolegyně pravila dotčeně: „Tak nic, já jen, že jsi říkala, že nemáš co na sebe.“

Nedělala si legraci a já si říkala: „Bože, copak opravdu nechápe, že ženské tuhle větu říkají pořád, ačkoli jejich šatník praská ve švech?“

Když jsem to pak doma vyprávěla manželovi, pravil se smíchem: „Alespoň už příště nebudeš lhát, že nemáš co na sebe.“

A od té doby už jsem tu větu: „Nemám co na sebe,“ opravdu nikdy nepoužila, a pokaždé když stojím před svým šatníkem, vzpomenu si na tuhle příhodu, a vždycky najdu spoustu oblečení pro jakoukoli příležitost.

Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | pátek 10.5.2013 13:00 | karma článku: 28.95 | přečteno: 3974x

Další články blogera

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma článku: 26.75 | Přečteno: 707 |

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 696 | Diskuse

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma článku: 28.97 | Přečteno: 1213 | Diskuse

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 656 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 224 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 16.33 | Přečteno: 381 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 571 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4450

Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com
Moje knihy na iDNES.cz - Knihy.iDNES.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...