Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se (ne)učila anglicky

O tom, jak jsem dostala příležitost naučit se anglicky, a jak jsem ji, svoji vlastní blbostí, propásla.

 

 

 

Když jsem se za dob mého mládí rozhodovala o tom, zda je lepší naučit se anglicky nebo německy, samozřejmě k povinné ruštině, zvolila jsem němčinu, a mé rozhodnutí bylo značně podpořeno cestováním naší rodiny do tehdejší NDR. Z obou jazyků jsem odmaturovala a de facto už je v životě potřebovala naprosto minimálně.

Za to mi tedy dost chybí ta angličtina. Už jenom, když vidím, jak oba moji synové sledují filmy v původním znění, protože tvrdí, že s tím naším dabingem je to poloviční zážitek, nebo vidí nový díl seriálu dřív, než já, protože já musím čekat na titulky, závidím.

Občas mi to nedá, zakoukám se na nějaký film s nimi, a když je to hodně napínavé, zeptám se: „Co říkal?“  načež dostanu odpověď: „šššššššš, neruš!“ A tak si jdu zase raději po své práci, ale štve mě to.

A tak když mi kdysi můj zaměstnavatel oznámil, že mám možnost navštěvovat v pracovní době výuku angličtiny, zachrochtala jsem blahem a přihlásila se. „Ale musíte tam opravdu chodit, paní Gotterová, potože každá absence na těchto hodinách je vedena, vzhledem k tomu, že to je v pracovní době, jako neomluvená absence, a omluvit vám ji může pouze váš šéf,“ pravila personalistka.

Výuka probíhala pravidelně jednou týdně a trvala jednu hodinu. Né, že bych si myslela, že se při jedné hodině angličtiny týdně, a mému věku, který se blížil čtyřicítce, rozmluvím, jako rodilý Angličan, ale přeci jenom, základy mít člověk může, ne?

Problém byl v tom, že moje hodina angličtiny připadla na den, kdy jsem musela jezdit na průzkum cen ke konkurenci a informace následně zpracovat v určitém časovém limitu do tabulek a odeslat na nákupní oddělení, a tento časový limit se kryl s časem mé výuky angličtiny.

Na poprvé jsem dala přednost svému vzdělání a řekla si, že se jistě na nákupním oddělení, nezblázní, když to pošlu o chvíli déle, což se ovšem ukázalo jako obrovský problém.

Nu což, na podruhé jsem dala přednost tabulkám, nešla na hodinu angličtiny, a abych neměla neomluvenou absenci, obdržela jsem od svého šéfa omluvenku typu: „Nezúčastnila se v pracovní době hodiny angličtiny, protože musela pracovat.“

Od učitelky angličtiny jsem obdržela materiály ke studiu e-mailem a snažila se po večerech dohnat, co jsem zameškala. Následující týden jsem dala přednost angličtině, načež jsem musela čelit telefonické výtce z nákupního oddělení, že toto už je podruhé, kdy ode mne nedostali tabulky včas. Říkala jsem si: „Tak todle je fakt pěkná prekérka, jak z toho ven?“

I došla jsem za svým šéfem a zeptala se ho, zda by pracovnice, která dělá průzkum cen pro celý obchod, kromě mého oddělení, nemohla dělat průzkum cen i pro mé oddělení, a ujistila ho, že na jiných obchodech to tak chodí také.

Moje logické myšlení dostávalo neskutečně zabrat už jenom uvědoměním si, že dvakrát týdně žebrám o půjčení služebního vozu některého z obchodních zástupců, neboť ten jediný, který byl k dispozici pravidelně, měla rezervovaný ona pracovnice, abych mohla ve stejný den, ve stejnou dobu, odjet na stejné místo, jako ona, a udělat část její práce. A abych pak mohla každý týden dostávat pravidelně omluvenky a neměla tak neomluvenou absenci.

Šéf argumentoval tím, že by toho měla dotyčná moc a nestíhala by (evidentně by pak nemusela stihnout prosedět s ním polovinu pracovní doby na kávě a cigárku), a na otázku: „Jak je možné, že na ostatních prodejnách to zaměstnanec na této pozici všechno stihne?“ neodpověděl.

Z toho důvodu jsem požadovala přeložení výuky angličtiny na dobu popracovní, což samozřejmě nepřipadalo v úvahu s ohledem na ostatní zaměstnance, kteří se mnou byli ve skupině, a kteří byli vytíženi prací tak, že se zvládali v pracovní době vzdělávat bez jakýchkoli problémů.

Pokračovat ve výuce angličtiny tím stylem, že budu na každou hodinu nosit omluvenku od manažera, že jsem namísto svého vzdělávání musela pracovat, postrádalo, dle mého soudu, jakoukoli logiku, a proto jsem se z angličtiny odhlásila.

Až po několika měsících jsem se rozhodla, že už ze sebe přestanu dělat debila, a manažerovi oznámila, že již nebudu ve své pracovní době dělat práci někoho jiného, abych pak po pracovní době dělala tu svoji práci, která mi stojí, zatímco dělám tu jeho. A bylo. Od té doby jsem už na průzkum cen nejezdila. Stačilo jediné, říci NE.

Kdybych to, já blbec, udělala hned, mohla jsem mít alespoň nějaké základy té angličtiny.

 

Ponaučení: Nenechte si příliš dlouho líbit zatěžující faktory – schopnost něco snášet je neschopností něco změnit. Trpělivost v tomto směru není ctností. A ctností není ani neschopnost rozčílit se kvůli určitým zatěžujícím faktorům. Existuje druh vnitřního rozpoložení, které není ničím jiným, než stavem ochromení.

                                                                                                         (Günter F. Gross)

A jeden vtípek ze zvířecí říše pro dnešní den:

Zajíček má IQ 150. Přijde za sovou a prosí ji, aby mu snížila IQ, protože si s ním nikdo nechce povídat. Dobře. Sova mu ho sníží na 120. Za týden přijde znova, že ještě stále si s ním nikdo nechce povídat. Sova mu ho sníží na 80. Za další týden přijde se stejným problémem. Teď už mu sova sníží IQ na 50. Po měsíci přijede zajíček na motorce, zarostlý a pochvaluje si, ale zároveň prosí sovu, aby mu IQ ještě snížila, protože má někdy problémy s komunikací. 

Krásný den 

Jitka Gotterová

Autor: Jitka Gotterová | pondělí 6.5.2013 8:19 | karma článku: 16,35 | přečteno: 1480x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,42 | Přečteno: 583x | Hyde park

Jitka Gotterová

Proč?

"Přestěhujeme se do jedné místnosti, zakoupíme kamna, vyhodíme kytky a budeme pěstovat brambory. Moje práce taky není v krizi potřebná, tak se holt uskrovníme, ale nezhroutíme se" - toliko názor jedné umělkyně, podnikatelky.

23.8.2022 v 9:29 | Karma: 38,13 | Přečteno: 1606x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Pravda o vodě

Krize s vodou - čeká nás scénář plynu a elektřiny? Drahé energie dnes řeší kde kdo, ale problémy s vodou jsou již mnoho let upozaděny. Kdo nejvíce získává na prodeji vody občanům v ČR? A proč?

2.8.2022 v 23:24 | Karma: 27,41 | Přečteno: 584x | Diskuse| Politika

Jitka Gotterová

Války, umírání a zasloužená vtipná karma

Tak jsem si přečetla článek blogera Karla Trčálka, který je parodií (nic jiného už tento umělec de facto nepíše) na úvahu paní Krištofíkové na téma "války" a přiznám se, že se mi tak nějak podivně sevřel žaludek.

25.7.2022 v 10:59 | Karma: 32,01 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde!

Opravdu se nemocný tříletý chlapec stal rukojmím Kremlu? To píše na Forum 24 (názorový internetový deník pro obranu liberální demokracie!!) ruský podnikatel žijící v ČR, nemající koule ani na to, aby se pod svůj názor podepsal.

8.2.2022 v 23:33 | Karma: 33,08 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Taková veselá smrt

....a na pohřbu se někteří bavili a jiní jen zírali - kam ten svět spěje. Inu úplně všechno se dá dělat jinak. Povídka

14.12.2021 v 16:13 | Karma: 15,35 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Žij a nech žít

Jsem úplně zděšena jak mnohdy zcela nechutnými způsoby se vzájemně lidé napadají. Jedno z jakých příčin.

27.10.2021 v 9:20 | Karma: 29,49 | Přečteno: 897x | Diskuse| Liberec

Jitka Gotterová

Ach, ten těžký boj s nespravedlností

Svět odjakživa byl je a bude nespravedlivý. Vždycky. Pro někoho. Lidé si nikdy nemohou být rovni. Nikdy. Nikdy nebudou mít jednotliví lidé stejnou startovací čáru - tak to prostě je.

4.11.2019 v 8:01 | Karma: 34,52 | Přečteno: 1202x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

PPL prosím ne!

Většina firem dává při doručování zásilek zcela zjevně přednost společnosti PPL před poštou – nejspíš proto, že jsou levnější a rychlejší. Já si naopak raději připlatím za to, že služeb PPL při doručování mé zásilky využito nebude

13.11.2018 v 9:12 | Karma: 24,84 | Přečteno: 2993x | Diskuse| Liberec

Jitka Gotterová

Půl miliardy je vlastně jenom padesát korun na hlavu

...a je prý naše volba, řekneme-li si: „Na té malé holčičce, která tam umřela hlady, mi nezáleží, a radši bych si dal koleno vyvrtat, než bych obětoval pajcku.“ Jedná se o památník Lety.

10.3.2018 v 12:26 | Karma: 40,96 | Přečteno: 1641x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Cikánům vadí prasečák, ale prasecké pomníky jako připomínku svého působení nám staví všude

Nedá mi to a dovolím si reagovat na rozhořčení pana Bangy stran další křivdy páchané majoritní společností na cikánech.

8.3.2018 v 11:35 | Karma: 42,13 | Přečteno: 2165x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

To by jeden nevěřil, jaká jsou ti doktoři prasata

..................................aneb jakým strašlivým trapasem může skončit takové jedno vyšetření

18.4.2016 v 7:21 | Karma: 31,76 | Přečteno: 2943x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Ministerstvo školství hodlá ukončit hladovění dětí ve školách

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo dotační program, z kterého budou financovány školní obědy sociálně znevýhodněným dětem. Příjemci programu budou neziskové organizace, které prostřednictvím školy

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 45,34 | Přečteno: 6022x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Srdíčkové dny v Lidlu aneb Jak se dělá charita

Tak nám zase, jako již každý rok, začala v Lidlu sbírka na pomoc nemocným dětem. Každým rokem se vybere více peněz, než rok předcházející,

27.11.2015 v 13:28 | Karma: 36,23 | Přečteno: 3735x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Veselé příhody z práce - z cyklu Manažer 21 století II.díl

......................................................aneb Kdo to vlastně je ten manažer 21 století?

28.10.2015 v 16:52 | Karma: 24,28 | Přečteno: 1592x | Diskuse| Ostatní

Jitka Gotterová

Veselé příhody z práce - z cyklu Manažer 21 století

Jak jsem onehdá začala pracovat v maloobchodní prodejně. Hned první den posbírá nové zaměstnance řidič osobního automobilu před jednotlivými prodejnami a odfrčí s nimi směr centrála, kde se koná počáteční sběr informací

11.10.2015 v 20:55 | Karma: 18,80 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy