Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veselé příhody z práce: Nepleťme si zaměstnavatele se sociálkou!

„Problémy, problémy..................... Koho to zajímá? Strhneme mu to z platu a je po problému.”

 

Jen kdyby to šlo tak lehce – zbavit se problémů. Nechat je prostě a jednoduše za dveřmi a do práce jít s čistou hlavou.

 

Ať chceme nebo ne, každého z nás občas nějaké ty problémy dostihnou.

 

„My tu nejsme od toho, abychom řešili vaše problémy. Nejsme sociálka,” rozčiluje se zaměstnavatel.

 

Vezmeme-li v úvahu, jak vysoké částky odvádí taková firma na sociálním a zdravotním pojištění za každého zaměstnance, a že jsou tyto částky rok od roku vyšší, snad se ani nelze divit, že se kamsi vytrácí ono sociální soucítění s problémy a potřebami zaměstnanců.

Firma potřebuje prosperovat, aby všechny ty zaměstnance uživila. Tečka.

 

Ale…..

 

Sehnat zaměstnání, které by co nejvíce vyhovovalo našim představám ať už z hlediska náplně práce či výše honoráře, je věcí nelehkou a pro matky s malými dětmi, či dokonce samoživitelky, téměř nemožnou.

 

Když jsem jako vedoucí převzala jednu z mnoha filiálek, které můj zaměstnavatel vlastní, ukončila jsem PP s prodavačkami, kterým tak nějak můj předchůdce údajně zapomněl vysvětlit, že i zaměstnanci musí za zboží zaplatit a že ani rodinným příslušníkům a kamarádům nelze pouštět přes pokladnu zboží, aniž by bylo namarkováno.

Začal výběr nových zaměstnanců.

 

Do kanceláře se vřítila mladá značně rozčílená žena a že prý co si má myslet o tom, že tady má už čtvrt roku životopis, několikrát se tu byla informovat, ale pokaždé jí bylo řečeno, že volné místo není, ať vyčká, a přitom na dveřích máme ceduli, že přijmeme prodavačku.

 

Bylo mi trapně, ale bylo mi také hned jasné, proč ji naše firma dosud nepřijala – samoživitelka bez možnosti pracovat na směny. Vysvětlila jsem jí, že ji za těchto podmínek přijmout nemohu. „To mne ale nevezmou nikde,” pravila naprosto zoufalá matka sedmileté holčičky a já si vzpomněla, jak jsem tenkrát, když byli moji kluci malí, byla vděčná, když mi zaměstnavatel vyšel vstříc, a to jsem ani nebyla samoživitelka.

 

Přijala jsem ji.

 

„To tě ostatní prodavačky sežerou za živa, až zjistí, že ona, na rozdíl od nich, nemusí chodit na odpolední,” pravila jedna z mých kolegyní a já věděla, že má pravdu. Vyřešila jsem to však tak, že jsem přijala na brigádu paní na mateřské dovolené(mimochodem cikánku), která si potřebovala přivydělat a mohla chodit naopak jenom odpoledne, když děti pohlídal manžel po návratu z práce.

Ze samoživitelky se vyklubala jedna z nejšikovnějších a nejpoctivějších pokladních s jakými jsem se kdy setkala. Fungovalo to tak až do té doby, kdy mne v mé nepřítomnosti dočasně zastupovala vedoucí z jiné filiálky.

 

„Tak tý tvý samoživitelce jsem dala vybrat – buď začne dělat tak, jak je potřeba, nebo si může hledat práci jinde. A hele, najednou to jde. Odmakala tři třináctky za sebou a ani nepípla,” kasala se kolegyně, která je u firmy už deset let, takže ví, jak na to. I vysvětlila všem zaměstnancům, že se prostě musí smířit s tím, že firma přesčasové hodiny neproplácí a že když se jim to nelíbí, můžou jít. Beztak ty přesčasy dělají jen proto, že jsou to mrchy líné.

 

Chvíli jsem polemizovala s vedoucím prodeje o tom, že takhle přeci nemůžeme jednat se zaměstnanci, ale ten trval na svém: „Problémy zaměstnanců nás nezajímají, nejsme sociálka. Když nemůže někdo chodit na odpolední – má smůlu, ať jde dělat něco jinýho.” A dodal: „Já jsem taky chtěl bejt kosmonaut.”

 

Došlo mi, že tady asi nemá cenu vysvětlovat, že chybějící personál je problém firmy, nikoli problém zaměstnance, a požaduji-li, aby tento pracoval nad svůj úvazek (32 a půl hodiny týdně čili snížený, aby firma ušetřila) a pomohl tak řešit náš problém, nemohu mu dát vybrat, že se buď nepostará o svoje dítě, nebo si může hledat práci jinde.

 

A tak zatímco si samoživitelka během následujícího týdne našla práci „naproti” u konkurence, kde dostala o čtyři tisíce vyšší základ, takže si může dovolit zaplatit hlídání a pracovat na odpolední směny, nám zůstala pokladní, která opravdu pro firmu přínosem není. Vysvětlila jsem jí, že potřebuji člověka, který bude mít na rozdíl od ní kladný vztah k práci a aby si už začala shánět něco jiného, protože s ní hodlám ve zkušební době ukončit PP. Připadalo mi fér ji na to upozornit předem. „Takhle mě vyhoděj všude, do důchodu mám daleko a podporu taky nedostanu, když jsem tady neodpracovala půl roku, tak co mám podle vás asi dělat?“ „To si to můžu rovnou hodit,” dodala a já si pomyslela, že kdybych měla ještě jednu takovou pokladní, která neudělá nic pořádně, můžu si to hodit já.

 

„Teď ji, bohužel, propustit nemůžeme, protože za ni nemáme náhradu,” rozhodl oblastní vedoucí. Tu stejnou větu jsem od něj slyšela už před půl rokem, než nám jedna pokladní, taktéž zralá na vyhazov, těsně po skončení zkušební doby přinesla neschopenku a od té doby ji v práci vídáme jednou za měsíc – to když nám přijde, lépe řečeno dobelhá se za pomocí berlí, oznámit, že je stále ještě nemocná.

 

Většinu své pracovní neschopnosti však tráví v nedaleké hospůdce, kde musí čepovat nějaký náramně léčivý mok, když tam dotyčná juchá o zábavách bez berlí.

 

Pak také máme ještě jednoho moc šikovného skladníka, který je v pracovní neschopnosti již tři čtvrtě roku a domácí péče mu svědčí tak, že ač těžce nemocen, pokročil při stavbě svého domu tak, že jeden jenom žasne.

 

A pak taky máme jednoho moc šikovného oblastního vedoucího, který vám vysvětlí, že důvod proč vám onehdá (to jak jste potřebovali, aby něco důležitého řešil, páč jinak byste mu nevolali) nezvedal telefon byl ten, že mu fretka shodila mobil za gauč a jemu se ho už nechtělo hledat. Pak vám vysvětlí, že životopisy uchazečů na místo zástupce vedoucího ztratil, ale věděl by o jednom svém moc šikovným známým, který by byl ochotný posílit náš tým za předpokladu, že bych mu přenechala funkci vedoucího, ale protože toho moc neumí, bylo by dobré, kdybych mu dělala zástup a všechno potřebné ho naučila. „Samozřejmě by vám zůstal plat vedoucí,” pravil. Když se pak ukázalo, že kamarád oblastního vedoucího toho umí ještě méně, než málo a že veškeré své schopnosti soustředil na jediný cíl a sice sežrat toho v pracovní době co nejvíce pokud možno bez zaplacení, došlo oblastnímu vedoucímu, že tudy cesta nevede. Tedy do té doby, než se objevil jiný schopný kamarád kandidát na funkci vedoucího.

 

I vedoucímu prodeje sice došlo, že takového neschopného oblastního vedoucího, aby pohledal, ale „Teď ho bohužel propustit nemůžeme, protože za něj nemáme náhradu,”pravil.

 

A pak, že nejsme sociálka.

 

A tak si říkám, že by si lidi měli plnit své sny a jít za svými cíli a jestli by náš pan vedoucí prodeje přeci jenom nebyl užitečnější, kdyby se býval stal tím kosmonautem.

 

Jenomže takových pitomců, co by si zasloužili vystřelit do vesmíru by asi bylo,co?

 

Jitka Gotterová

 

Autor: Jitka Gotterová | čtvrtek 17.6.2010 10:14 | karma článku: 47,59 | přečteno: 20524x
  • Další články autora

Jitka Gotterová

Chudé Vánoce ?

Každou chvíli narazím na internetu na nějaký článek, který vypráví, jak si hlavně samoživitelky a další sociálně slabší rodiny ztěžují, že nemají ani na dárky pro děti a pro své blízké. Já to vidím jako příležitost upravit hodnoty

16.12.2022 v 18:11 | Karma: 26,75 | Přečteno: 707x | Společnost

Jitka Gotterová

Jak vám pracovní úraz může změnit život

Co je u nás v Čechách možné a jak je u nás postaráno o nemohoucí lidi, kteří celý život pracují a přispívají do systému a následně očekávají, že se o ně stát postará alespoň po dobu, než se zotaví po pracovním úrazu.

11.12.2022 v 14:10 | Karma: 19,77 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Roušky, respirátory a cosi shnilého mezi lidem českým

Se zájmem jsem si přečetla článek blogerky Dáši Stárkové s názvem Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem , kde autorka lidu českému vytýká neohleduplnost, bezohlednost, nezodpovědnost ba doslova prohnilost ........

5.12.2022 v 7:00 | Karma: 29,16 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Jsem spokojená a vděčná Bohu

Myslím to vážně. Velmi mě zaujal článek s názvem Jak vypadá skutečná bída v němž se autor zamýšlí nad nářky lidí nad dnešní nelehkou situací a vyvozuje závěry, že nikdo z těch uřvanců nemá ani potuchy, co je to skutečná bída.

28.11.2022 v 18:15 | Karma: 25,40 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost

Jitka Gotterová

Diagnóza zní jasně a nesmlouvavě - Troll

Nedávno pan doktor Tomáš Vodvářka publikoval na iDnesu svůj článek psaný pro blogosféru s názvem Kde končí svoboda slova? Musela jsem se nad položenou otázkou pousmát, protože mě ihned napadla odpověď: "No přeci na iDnesu."

11.11.2022 v 11:30 | Karma: 28,53 | Přečteno: 584x | Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4466x
Co na srdci, to na jazyku, neboli huba nevymáchaná. Na tomto blogu publikuji pouze svoje vlastní názory,pocity a postřehy, které nemusí být totožné s těmi vašimi.Každý zkrátka vnímáme svět kolem nás po svém. To, že mají lidé rozdílné názory neznamená, že se nemohou respektovat. Kliknutím na fotografii či jméno nad ní se zobrazí další články autora. Moje knihy TAK JDE ŽIVOT, LIDÉ JSOU RŮZNÍ, KRASOTINKY VE SVĚTĚ DUCHŮ a MANTINELY (k jejichž napsání mne inspirovaly osobní zážitky ve velkoobchodu MAKRO) lze objednat na knihy.gotterova@seznam.cz, http://www.stahuj-knihy.cz/,http://knihy.abz.cz/ a nově také v Kanadě a USA www.czech-books.com

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy